Șeful CJ Timiș, Alin Nica, și-a intrat în rolul de vicepreședinte PNL pe transporturi și a vizitat șantierul proiectului de extindere la patru benzi a drumului Timișoara – Moșnița Nouă. Acesta a fost însoțit de samsarul imobiliar din comună, Alexandru Proteasa, sluga necondiționată a lui Alin Nica din Consiliul Județean. Vorba unor comentatori. Ce treaba are Dedeșteanul cu transporturile – a făcut pe impiegatul de mișcare și a dat drumul la un tren din gara Arad și face naveta Timișoara – Dudeștii Noi.
Jurnalul de șantier al președintelui cu zero proiecte proprii demarate în județ cuprinde scuzele incompetenței în a continua măcar proiectele primite pe tavă de la vechea administrație. Mai mult, Alin Nica vorbește de funie în casa spânzuratului – detaliile fură perspectiva.
Astăzi, în timpul vizitei pe șantierul de extindere la patru benzi a DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă mi-am dat seama că, deseori, detaliile fură perspectiva de ansamblu. Pe acest șantier, deși în mare parte din timp constructorul a ținut ritmul, termenul de finalizare a lucrării a fost întârziat, motiv pentru care, unii cetățenii au început să creadă că este un proiect compromis. Am explicat clar constructorului că întârzierile care depășesc data de 15 octombrie 2021 vor genera penalități, însă, per ansamblu, trebuie spus că lucrurile nu sunt atât de negre și dramatice cum aleg să le privească sau să le povestească anumiți oameni. Multe probleme au fost cauzate de faptul că între momentul elaborării proiectului tehnic și execuția lucrărilor au trecut niște ani, timp în care zona s-a dezvoltat semnificativ, au apărut PUZ-uri și construcții noi care au generat modificări și cheltuieli neprevăzute. Au fost necesare accese auto suplimentare, au fost identificate rețele de utilități fără proiectare și s-a căutat echilibrul între funcționalitate și estetică. Toate acestea au consumat timp și bani, spune fostul edil de la Deudeștii Noi.
Trafic ștrangulat la intersecția cu centura
“Am fost de neclintit de fiecare dată când am discutat despre termene și standarde de recepție, iar acum, atât de aproape de final, nu este corect să desconsiderăm o lucrare importantă, făcută cu un asfalt de foarte bună calitate și cu care nu vom avea probleme ani buni de acum încolo. În data de 15 octombrie mă aștept să văd lucrarea finalizată, cu tot cu detalii rezolvate, așa cum mi-a confirmat constructorul. Acesta a promis că va remedia și sesizările pe care i le-am transmis din partea cetățenilor. În ceea ce privește podețul aflat în lucru, pentru a asigura consolidarea lui, vor mai fi necesare alte 2 săptămâni, un timp care pare acum lung dar care asigură o investiție durabilă. De asemenea, pentru a evita o ștrangulare a traficului pe traseul drumului județean în punctul de întâlnire cu centura ocolitoare a municipiului Timișoara, solicit CNAIR și constructorului centurii să prioritizeze amenajarea sensului giratoriu prin care se va intra de pe centură pe DJ 592, iar până la realizarea acestuia, să lărgească la patru benzi intersecția de pe suprafața viitorului sens giratoriu, a mai spus Alin Nica“, cel care probabil va intra în istorie drept groparul PNL Timiș și cel mai prost președinte de județ.