VEST: 11.000 de apeluri la 112 într-un județ – cele mai multe au fost duminica – 40% dintre apelurile efectuate au fost false

În perioada ianuarie-septembrie 2023, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgenţă – 112, au fost efectuate 10.999 de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliție Județean Caraş-Severin, cu 1,8% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Dintre acestea, peste 60%, respectiv 6.622 de apeluri au fost efectuate din mediul urban, iar din mediul rural, inclusiv din trafic, au fost efectuate 4.377 de apeluri 112 în perioada de referință.

De asemenea, se constată faptul că cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost efectuate duminica, 42,7 apeluri în medie, în 2022 cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost în ziua de sâmbătă, 45,5 apeluri în medie.

În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate duminica, între orele 19.00-20.00, iar ora în care au fost primite cele mai multe apeluri de la persoane aflate în trafic este 13.00-14.00. 

Referitor la natura sesizărilor, în 2023, ca ponderi, majoritatea apelanților sesizează: accidente rutiere – 11,9%, agresiuni – 7,4%, furturi – 6,4%, stări conflictuale – 6,1%, alte evenimente rutiere – 5,9%, aceste genuri de sesizări reprezentând 56,7% din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.

Totodată, de precizat este faptul că numărul apelurilor care nu se confirmă este în creștere cu peste 10%, aproape 40% dintre apelurile efectuate prin SNUAU 112 nu se confirmă, fiind aplicate 1.234 de sancțiuni contravenționale conform OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, pentru 28,3% din totalul apelurilor care nu se confirmă.

De asemenea, a crescut cu 2,2% numărul apelurilor efectuate de persoane anonime – 959 de apeluri.

324 de apeluri au fost apeluri non-urgente.

De asemenea, au fost primite 30 de apeluri abuzive, în urma cărora au fost aplicate sancțiuni contravenționale de 66.000 de lei.

Reamintim că apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!

Recomandările noastre

Cele mai citite articole