Timișul, la nivelul comunei Dudeștii Noi. Se promovează la Belgrad, în timp ce Hunedoara se promovează în Belgia. Clisă cu brânză vs. Sarmizegetusa Regia

Timișul arată tot mai mult cu o comună, fiind de altfel un județ condus de un primar de sat, care arată o lipsă crasă de viziune, strategie sau anvergură.

Așa se face că Judeţul Timiş se promovează în standul României la Târgul Internaţional de Turism „Sajam Turisma” de la Belgrad, care are loc în perioada 24 – 27 martie, în același timp, zone şi oferte turistice din judeţul Hunedoara sunt prezentate la cel mai important târg internaţional de turism din Belgia.

Timișul propune la Belgrad plimbări cu bicicleta și clisă cu brănză, iar Hunedoara în Belgia cetatea dacică Sarmizegetusa Regia.

Directorul executiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului (APDT) în judeţul Timiş, Delia Barbu, care va participa la eveniment, a declarat, miercuri, că „Discover Timiş” este laitmotivul activităţilor de promovare din stand şi – alături de materialele tipărite în limba sârbă precum Programul evenimentelor de cultură gastronomică Banat Brunch 2022 – Asociaţia de Turism Timiş va oferi celor interesaţi o serie de informaţii privind posibilităţi de petrecere a timpului liber în afara Timişoarei.

„Vorbim despre trasee de cicloturism, plimbări cu catamaranul pe lacul Surduc, drumeţii sau experienţe precum ‘Mic dejun la Margina’. Sub tema promovării din acest an ‘De la turism în oraş, la un turism al experienţelor în judeţ: Discover Timiş’, APDT îşi propune să ofere vizitatorilor din ţara vecină motive pentru a-şi prelungi şederea în judeţ, de a creşte numărul nopţilor de cazare în destinaţia noastră pentru a vizita satele din Banatul românesc şi de a experimenta tot ceea ce oferă ele şi nu numai”, spune Delia Barbu, într-un comunicat.

În același timp, zone şi oferte turistice din judeţul Hunedoara sunt prezentate la cel mai important târg internaţional de turism din Belgia – Salon des Vacances – care are loc în perioada 24-27 martie, la Bruxelles, a informat joi Direcţia Generală de Administrare Monumente şi Promovare Turistică (DGAMPT) Hunedoara.

„La această ediţie, judeţul Hunedoara ocupă un loc de onoare în standul României, beneficiind de un spaţiu de promovare care se adresează unui public eterogen important. (…) Participarea judeţului nostru la acest târg important urmăreşte atragerea unui flux semnificativ de turişti, pe o gamă largă de produse turistice, pornind de la ecoturism, turism activ în natură, agroturism şi până la circuite culturale”, a notat DGAMPT Hunedoara.

Potrivit reprezentanţilor DGAMPT Hunedoara, Belgia este o ţară importantă în ceea ce priveşte atragerea potenţialilor turişti spre alte destinaţii, acest statut fiind completat şi de faptul că la Bruxelles se regăsesc foarte multe sedii ale unor organizaţii sau reprezentanţe naţionale sau regionale.

Conform datelor oficiale, aproximativ 75.000 de turişti au vizitat anul trecut cetatea dacică Sarmizegetusa Regia, din Munţii Orăştiei, mai mult cu 5.000 de persoane comparativ cu anul 2020, context în care au fost obţinute venituri de circa 1,1 milioane lei din valorificarea potenţialului turistic al acestui monument UNESCO.

Anul acesta, în circuitul turistic au fost incluse şi cetăţile dacice Costeşti-Cetăţuie, Costeşti-Blidaru, Luncani-Piatra Roşie şi Băniţa.

DGAMPT este o structură subordonată Consiliului Judeţean Hunedoara, având ca principal rol administrarea cetăţilor dacice din Munţii Orăştiei, în scopul protejării şi punerii în valoare a acestora. Totodată, instituţia participă la promovarea turismului şi a tradiţiilor locale prin diverse manifestări de gen.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole