Timișoara: haos în trafic – Podul Mihai Viteazu ar putea fi închis circulației – pune în pericol siguranța șoferilor și pietonilor

Podul Mihai Viteazu din centrul Timișoarei ar putea fi închis traficului rutier.

Anunțul a fot făcut de prefectul PSD de Timiș, Mihai Ritivoiu, care a declarat că podul pune în pericol siguranța șoferilor și pietonilor.

Momentan, podul este în atenția Comisiei de Siguranță Rutieră și se lucrează la proiectarea viitoarei investiții privind reabilitarea podului.  

Am convocat marți Comisia de Siguranță Rutieră pentru discuții referitoare la siguranța Podului Episcopal (Mihai Viteazu) din Timișoara. Concluzii: problema siguranței podurilor este în atenția Primăriei Timișoara, existând o strategie în acest sens; au fost depășite asperitățile dintre Primărie și Direcția de Cultură. Primăria a renunțat la varianta cu două benzi pe sens și în prezent se așteaptă clarificările proiectantului pentru avizul Direcției de Cultură. Abia apoi se poate demara o procedură de licitație pentru proiectare și execuție, după ce se identifică și sursele de finanțare; există în prezent restricții de trafic pe pod. Dacă sunt respectate, nu e nicio emoție. Dar ce ne facem dacă vine un nebun cu un TIR de 40 de tone care nu ține cont de ele? Am solicitat ca echipajele Poliției Rutiere și ale Poliției Locale să urmărească subiectul cu atenție și să pedepsească eventualele încălcări ale regimului de tonaj pe pod. N-am să înțeleg de ce proiectanții pentru reabilitarea mai multor poduri din Timișoara au fost aduși chiar din Iași de fostele administrații. Asta în condițiile în care Politehnica Timișoara are specialiști redutabili în domeniu, dintre care unii ne-au asistat și în discuția de astăzi. În prezent, stăm și așteptăm completări la documentație. Dintre toate atribuțiile funcției de prefect, una din cele mai ingrate pentru mine este să mă rog de proiectanți să aducă completările solicitate în timp util, și am făcut-o de nenumărate ori, pentru majoritatea marilor proiecte de infrastructură din Timiș! N-ar strica o înăsprire a legislației pe acest subiect. Pentru că riscăm să ajungem o țară ținută captivă de proiectanți care nu-și fac treaba cum trebuie!„“, a precizat Mihai Ritivoiu.

Podul din Piața Morii, construit în anul 1908, a fost demolat în anul 1980 și înlocuit cu un pod nou (azi Podul Mihai Viteazul).

Proiectantul noului pod a fost inginerul dr. Radu Marinov de la Institutul de Proiectări Timișoara, iar execuția a fost efectuată de Întreprinderea Construcții Căi Ferate Timișoara.

Noul pod a fost dat în circulație în anul 1981.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole