În şcolile din judeţul Timiş a început testarea iniţială standardizată, în cadrul proiectului Brio, care se va desfăşura până în data de 7 octombrie şi prin care se va evalua nivelul actual de competenţe a aproape 45.000 de elevi din clase gimnaziale şi de liceu, la început de an şcolar.
„În cadrul proiectului vor fi testaţi aproximativ 45.000 de elevi din clasele IV-XII, la principalele materii şcolare, respectiv Limba şi literatura română, Matematică, Istorie, Geografie, Biologie, Fizică, Chimie, Informatică, Engleză şi Franceză, fiecărei discipline fiindu-i alocată o zi. Disciplinele la care se aplică testarea, pentru fiecare clasă, au fost stabilite în funcţie de ciclul de învăţământ, respectiv filieră/profil/specializare. Testarea iniţială standardizată pentru elevii din judeţul Timiş este un proiect desfăşurat de Inspectoratul Judeţean Timiş în parteneriat cu Brio.ro şi are ca scop testarea nivelului actual de competenţe al elevilor„, a declarat, vineri, şefa Inspectoratului Judeţean Şcolar (IŞJ) Timiş, Aura Danielescu, într-o informare de presă.
Costurile pentru organizare sunt suportate integral de Municipalitatea timişoreană, urmând ca după preluarea mandatului noii conduceri alese a Consiliului Judeţean Timiş, costurile evaluărilor finale şi iniţiale din următorii ani şcolari să fie suportate de către autorităţile locale, în baza unui pact comun pentru educaţia din Timiş, cu unităţile administrativ-teritoriale Timişoara şi din judeţ.
Sesiunile de testare se desfăşoară doar pe platforma brio.ro, iar scorul obţinut, măsurat în centile, între 0 – 100 va reflecta gradul de competenţă al elevului pe materia studiată în raport cu ceilalţi elevi din ţară. Scorul nu este implicat într-un proces de notare şi nu se traduce în notă trecută în catalog.
Accesarea platformei de testare se realizează online, de pe orice dispozitiv electronic – calculator, laptop, tabletă, smartphone.
Sesiunile de testare pe discipline vor genera un raport de evaluare, în urma căruia fiecare elev, părinte sau profesor va putea afla care este rezultatul testării: ce competenţe are fiecare elev, care sunt punctele forte, dar şi cele unde performanţa este scăzută.