Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, desfășurată la Consiliului Județean Timiș, că la licitația pentru autostrada Timișoara-Moravița s-au solicitat câte 500 de clarificări pentru fiecare lot.
“Pe Timișoara-Moravița s-au cerut câte 500 de clarificări pe fiecare din loturi și pentru a răspunde trebuie să dai apoi un termen sau să prelungești termenul. Cred că pentru primul lot termenul este pe 5 februarie, iar pentru al doilea lot este după o săptămână, undeva pe 12 februarie. Pentru Timișoara aceste este un proiect foarte important“, a declarat Sorin Grindeanu.
La finalul anului trecut CNAIR a prelungit termenul pentru depunerea ofertelor pentru construirea lotului I al autostrăzii.
Licitația pentru proiectarea și execuția lotului I al autostrăzii Timișoara – Moravița a fost lansată în 28 septembrie, la prețul de 5,65 miliarde de lei.
Noul preț estimativ a ajuns însă la 6,16 miliarde de lei.
Lotul I al autostrăzii A9 este cuprins între Remetea Mare și Jebel și are 35,6 kilometri.
Ar trebui finalizat în 48 de luni, din care în 12 luni se va face proiectare și în 36 de luni execuție.
Pe traseu vor fi construite un pod peste râul Timiș, patru noduri rutiere la Remetea Mare pe A1, Albina, Centura Timișoara Sud și Pădureni, un centru de întreținere și coordonare și două parcări, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.
Construcția lotului 2 al autostrăzii Timișoara – Moravița, tronsonul Jebel – Moravița (33,49 km), sunt alocate maximum 4,23 miliarde lei (fără TVA), prin Programul Transport.
Contractul prevede construcţia mai multor structuri şi utilităţi pe acest lot, printre care: pod, în lungime de 560 metri, peste CF124 (Timişoara – Resiţa) şi peste DN58B; nod rutier DN 58B (Voiteg); nodr utier Moraviţa; două spaţii de servicii; două parcări de scurtă durată; un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC).