Primăria Timișoara va construi un drum de legătură cu Centura de Vest, traseu avizat recent

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunța pe 8 decembrie că în cadrul ședinței Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR a fost avizată varianta 1 de traseu (din cele patru propuse inițial) pentru Varianta de Ocolire Timișoara Vest.

“Varianta de traseu avizată în luna noiembrie are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Utvin. În perioada următoare, vor avea loc și alte studii necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, contractul fiind derulat de S.C. SEARCH CORPORATION SRL“, preciza Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-un comunicat de presă.

Potrivit viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, municipalitatea va realiza un drum de legătură pentru a descărca o parte din trafic.

“O parte din munca pe care o depunem în administrația locală s-a materializat astăzi. Ceea ce vedeți în prima imagine este Radiala de Vest C30 și Drumul de Legătură cu Centura Vest, un proiect care a stat îngropat în lista de investiții a strategiei pe mobilitate a orașului (planul de mobilitate durabilă). Am căutat un mod natural prin care să finanțăm lucrarea aceasta și am văzut o oportunitate în a o lega de Centura de Vest. În urma consultărilor cu cei de la CNAIR (compania de drumuri a ministerului transporturilor) le-am propus o variantă care să includă și o parte din radiala C30, astfel încât să preia ei proiectarea pentru două treimi din lungime și finanțarea. CNAIR a aprobat varianta de traseu cu care merge înainte, varianta 1, variantă care conține parte din radiala C30. Astfel nu va mai fi nevoie să asigurăm finanțarea decât pentru treimea noastră de proiect. Poate sună puțin, dar ar atenua din presiunea pe care o resimte bugetul oricărei primării. Drumul de legătură care include radiala este un drum cu 4 benzi, întins pe aproape 4 kilometri, mai lung decât toate proiectele de infrastructură în execuție din acest moment. Vă spun sincer că nu aveam așteptări ca acest lucru să se materializeze. Mereu se poate bloca un efort major într-un singur aviz. Avem totuși parte și de momente de bucurie. Fără a corela proiectul centurii cu cel al radialei, riscam să ne trezim cu o situație asemănătoare cu cea de la Drumul Boilor (unde proiectele necorelate au creat probleme atât pentru drum cât și pentru centură)“, a spus Ruben Lațcău.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole