Primăria Timișoara lansează primul program de bugetare participativă al orașului – vor primi finanțare 10 proiecte

 ”Timișoara decide!” este primul program de bugetare participativă al orașului.

Regulamentul programului intră în consultare publică, de astăzi.

După aprobare, Primăria Timișoara va organiza, pe parcursul a 6 luni, o campanie pentru elaborarea bugetului participativ.

„Timișoara Decide!“ va urmări un proces transparent în șapte etape: informarea societății civile, colectarea propunerilor, stabilirea eligibilității propunerilor, primirea și soluționarea contestațiilor, perioada de vot, anunțarea proiectelor câștigătoare și, în final, implementarea proiectelor. În total, maximum 10 proiecte vor fi finanțate. Bugetul total disponibil va fi de 3 milioane de lei. Proiectele se vor subscrie unui obiectiv de interes general: Orașul mobil, Orașul verde, Orașul relaxat, Orașul comunităților, Orașul digital.

”Venim cu mai multe noutăți: întreg procesul se va derula pe o platformă online care a fost creată și gândită cu ajutorul voluntarilor, vom organiza ateliere de informare și formare a cetățenilor care doresc să depună proiecte și vom avea alături de noi oameni din societatea civilă, care ne vor ajuta să monitorizăm corectitudinea desfășurării programului. Timișoara decide! este un program al comunității locale, în care cetățenii sunt implicați în toate etapele: de la generarea de propuneri de proiecte, votarea lor, iar apoi, implementarea și monitorizarea soluțiilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Primăria va pune la dispoziția participanților sesiuni de formare pentru noul proces participativ. Pot participa la campanie, prin propunere de proiecte și/sau votare, toți cetățenii care locuiesc, lucrează sau studiază în Timișoara şi au vârsta de minim 16 ani. De asemenea, pot înainta propuneri de proiecte și asociațiile, fundațiile, societățile comerciale cu sediul social în municipiul Timișoara, precum și grupurile de cetățeni fără personalitate juridică.

Proiectele alese prin vot de timișoreni vor fi incluse în bugetul local și implementate de Primăria Municipiului Timișoara. În funcție de complexitatea lor, proiectele câștigătoare pot demara începând cu anul în curs sau în anul următor. Fiecare proiect implementat va fi etichetat cu logo-ul „PROPUS DE TIMIŞORENI”.

Dezbaterea publică pe marginea acestui proiect de hotărâre se va desfășura în data de 9 decembrie, de la ora 17, prin platforma online ZOOM.

Pentru transmiterea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la proiectul de hotărâre supus dezbaterii, cetățenii interesați se pot adresa în scris Direcţiei Secretariat General – Serviciul Administraţie Locală, sau in format electronic, la adresa: camelia.crisan@primariatm.ro., până la data de 08.12.2021, ora 12.

Persoanele care doresc să participe și online la dezbatere, vor anunța până cel târziu la data de 08.12.2021, ora 12, intenția de participare și totodată, vor transmite opiniile pe care urmează să le pună în discuție, la  adresa de e-mail de mai sus, unde vor preciza: numele, numărul de telefon, adresa de e-mail pentru trimiterea invitației online prin care vor accesa întâlnirea de pe platforma online.

Participanţii la dezbatere care se înscriu la cuvânt îşi vor susţine punctele de vedere exclusiv pe marginea acestui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi.

Durata limită de exprimare a punctelor de vedere este de maxim 3 minute pentru fiecare participant.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole