Președintele CJ Timiș se laudă că a așteptat Trenul într-o gară. A fost să salute expresul „Conectarea Europei”

Cum problemele Timișului sunt rezolvate în totalitate, președintele CJ Timiș, Alin Nica, nu și-a găsit altceva mai bun de făcut decât să aștepte un Tren, într-o gară. Motiv de laudă când ai ajuns în gară la Arad, pe drept cuvânt extrem de frumoasă, când zeci de ani ai stat pe uliță la Dudești. Nu a ratat ocazia nici Alin Nica să se pozeze cu Trenul.

“Aseară, la miezul nopții, la Arad, am întâmpinat expresul „Conectarea Europei”, un tren special care oprește  în peste 100 de orașe din 26 de țări de pe continent într-o călătorie care face parte dintre manifestările dedicate Anului european al căilor ferate 2021. Călătoria expresului pentru Conectarea Europei este un minunat simbol al cooperării teritoriale europene și al promovării coeziunii economico-sociale, dar el străbate Europa cu semnalul de alarmă tras!“, a scrie Alin Nica pe Facebook, mestecând cuvinte care nu vor aduce o factură mai mică la gaze.

Megalomania nu putea lipsi de la o asemenea întâlnire cu Trenul

Pentru a da greutate pozei cu Trenul, președintele CJ Timiș a simțit nevoia să ne împărtășească viziunile sale de om de la țară care vrea să facă orașul mare.

“Tranziția către o mobilitate sustenabilă și inteligentă trebuie să fie prioritară la nivel local și regional, pentru atingerea obiectivelor din Pactul Verde European. În acest sens, avem nevoie nu doar de o schimbare de comportament și mentalitate pentru adoptarea unor mijloace de transport active, cu emisii zero, ci și de sprijin financiar european adecvat pentru realizarea marilor investiții de infrastructură de transport public. În județul Timiș avem obiective ambițioase: înființarea unei linii de tram train cu hidrogen Timișoara – Reșița; înființarea unui tren metropolitan din Timișoara; crearea unui hub intermodal care să reunească aeroportul cu calea ferată și autostrada; asigurarea unui sistem de transport județean electric care să elimine utilizarea excesivă a autoturismelor; interconectarea euroregională cu tren de mare viteză; autostradă pentru biciclete, piste și trasee de ciclism euroregionale. Pentru a transforma aceste proiecte regionale în realitate și a facilita contribuția Timișului, precum și a celorlalte teritorii din Uniune la îndeplinirea obiectivelor Pactului Verde European, avem nevoie de fonduri suplimentare din partea UE, rezervarea unui procentaj minim pentru nevoile autorităților locale și regionale, precum și măsuri de sprijin“, a mai scris președintele CJ Timiș.

Salutarea expresului“ – ocazia unor discuții serioase de peron în zgomotul roților de tren

“În ceea ce privește obiectivele noastre, am promovat atât cu ocazia salutării expresului „Conectarea Europei” cât și în cadrul Comitetului European al regiunilor din care fac parte: lansarea unor Programe/linii dedicate pentru finanțarea infrastructurii interregionale (Programul de Cooperare România-Ungaria nu prevede linii de finanțare a infrastructurii transfrontaliere; pentru Timiș, este de interes un posibil pod de cale ferată peste Mureș); sprijinirea armonizării legislației și adaptarea condițiilor de accesare a fondurilor europene la realitățile teritoriale (birocrația excesivă, neconcordanțele și neclaritățile legislative constituie piedici pentru realizarea liniei tram train Timișoara-Reșița); acordarea de consultanță și asistență tehnică din partea Comisiei Europene pentru autorități locale, regionale (pentru proiectul tram-train avem nevoie de o persoană de contact din partea Comisiei Europene care să ofere clarificări și consiliere); acordarea de stimulente pentru transferul modal; inițiative concrete pentru îmbunătățirea mobilității în zonele rurale. În cadrul scurtei discuții cu Herald Ruijters, director european din cadrul Direcției de Investiții, Transport Inovativ și Sustenabil a Comisiei Europene, un alt mesaj important pe care l-am transmis a fost legat de necesitatea sprijinirii realizării proiectelor locale care ar contribui la creșterea coeziunii și la reducerea disparităților dintre teritoriile Uniunii Europene“, își încheie Alin Nica relatarea de pe peron.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole