Premieră la Timișoara: canalul Bega mai tare decât o autostradă – are 268 de semne costiere, prin care se reglementează circulaţia

Canalul Bega a devenit primul canal de navigaţie interioară din România care are semne costiere pe întreg tronsonul aflat în administrare, din Timişoara până la frontiera cu Serbia, după ce au fost montate 268 de semne costiere, prin care se reglementează circulaţia pe Canalul Navigabil Bega.

La sfârşitul lunii iunie a fost demarată acţiunea de amplasare a 268 de semne costiere, prin care se reglementează circulaţia pe Canalul Navigabil Bega, Uzina Hidroelectrică Timişoara – frontiera cu Serbia, în lungime de 42,444 kilometri. Montarea semnelor costiere s-a încheiat la finele lunii august, fiind respectate procedurile de achiziţie publică pentru semnalizarea costieră, după ce a fost lansată şi atribuită licitaţia în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Canalul Bega devine astfel primul canal de navigaţie interioară din România care are semne costiere pe întreg tronsonul aflat în administrare. De asemenea, Canalul Bega este singurul canal de navigaţie interioară din România care are şi hartă electronică de navigaţie, care poate fi descărcată de pe site-ul oficial al Regiei Autonome Administraţia Canalului Navigabil Bega„, se arată într-un comunicat de presă.

Pe parcursul celor două luni au fost instalate marcaje kilometrice de la Uzina Hidroelectrică Timişoara până la graniţa cu Republica Serbia, în vederea creşterii siguranţei navigaţiei, facilitând reluarea navigaţiei spre ţara vecină, în scop comercial şi de agrement. Odată instalate, indicatoarele servesc drept puncte de reper pentru conducătorii ambarcaţiunilor pe Bega, pentru ca traficul naval să se desfăşoare în siguranţă. Implementarea sistemului de semnalizare costieră contribuie decisiv la fluidizarea traficului naval şi asigură siguranţa navigaţiei pe tronsonul navigabil al Canalului Bega.

Semnalele care servesc reglementării navigaţiei pe calea navigabilă respectă tipul, forma, dimensiunile şi calitatea solicitată în conformitate cu prevederile Regulamentului de navigaţie pe Dunăre, ale Regulamentului de navigaţie pe Canalul Bega, ale Reglementărilor Comisiei Dunării, ale Codului European pentru Căi navigabile Interioare CEVNI, elaborat de către United Nations Economic Commission for Europe, şi a prevederilor legale referitoare la calitate.

Principalele obiective ale Regiei Autonome Administraţia Canalului Navigabil Bega sunt siguranţa navigaţiei şi fluidizarea traficului naval pe întreg sectorul românesc al Canalului Bega, pe tronsonul cuprins între Timişoara şi frontiera de stat cu Republica Serbia, în lungime de 42,444 kilometri.   

Recomandările noastre

Cele mai citite articole