Nicolae Robu – supărat că de la 1 decembrie va fi redusă viteza legală de circulație prin oraș: pe vremea mea s-a obținut o fluență în trafic excelentă

Fostul primar al Timișoarei este extrem de supărat pe o decizie de săptămâna acesta a Comisiei de Circulație care a hotărât ca de la 1 decembrie 2021 să fie eliminate toate zonele cu viteză peste 50 km/h.

“Viteza este principalul factor care contribuie la producerea accidentelor grave, soldate cu răniți și morți. În Timișoara, în ultimii 4 ani (2017-2020) din 1.637 de accidente rutiere înregistrate, 288 s-au soldat cu morți și răniți grav. Zilnic, la Centrul de Trafic Management, camerele de supraveghere înregistrează situații periculoase, cu un risc mare de producere de accidente grave, multe dintre ele datorate vitezei mari de circulație. Anul acesta am primit zeci de solicitări pentru luarea de măsuri de sporire a siguranței în trafic, reducerea vitezei de circulație și calmarea traficului, de la ONG-uri, unități de învățământ (școli, grădinițe), persoane fizice“, și-a motivat modificarea Comisia de Circulație.

Nicolae Robu spune însă că zonele cu viteză superioară au fost stabilite în cadrul sistemului de management computerizat al traficului.

“În urmă cu câțiva ani, în contextul implementării pe fonduri europene a celui mai modern și performant sistem de management computerizat al traficului din România, clasat sus, inclusiv pe plan internațional -vă asigur: firma realizatoare se numește SWARCO, este din Austria și este dintre cele mai bine cotate în domeniu pe piața globală!-, specialiștii din Primărie împreună cu reprezentanții SWARCO, la sugestia mea, făcută din postura de Primar, au analizat ideea ca pe toate arterele principale, de mare trafic, cu minim 2 benzi pe sens, pe sensul de ieșire din oraș, ca și pe principala axă Nord-Sud, de la Punctele Cardinale până la Spitalul Județean, limita superioară a vitezei de circulație a automobilelor să fie 70 Km / oră. Concluzia a fost că ideea este bună și, prin urmare, a fost pusă în practică. În felul acesta, s-a obținut o fluență în trafic excelentă, pentru un oraș de clasa Timișoarei. Accentuez: excelentă nu la modul absolut, ci pentru un oraș de clasa Timișoarei! Nemulțumiților, le sugerez, cu respect, să studieze comparativ cum stau lucrurile, între Timișoara și Cluj, orașe cu aproximativ aceeași populație și aproximativ același număr de mașini, ambele fără centuri ocolitoare complete“, a precizat Nicolae Robu.

Fostul primar contestă Comisia de Circulație.

“Ei bine, recent, o comisie din care fac parte: un Dublu Repetent, un Triplu Repetent, un candidat de două ori la un post de funcționar public, picat cu mai puțin de 20 de puncte din totalul de 100 puse în joc și un primar care nu știm ce studii are, pt că refuză să-și facă cunoscute diplomele pe care a pretins în campanie că le-ar avea -e vorba de dl Fritz, evident!- au hotărât că… ”nu e bine să fie bine” și au coborât această viteză la 50 Km / oră. Vă invit să contabilizați, stimați timișoreni, cât timp veți consuma în plus în trafic, începând cu 1 Decembrie 2021! De fapt, puteți face de pe-acum -și chiar vă invit să faceți-o comparație, cât timp petreceți în trafic acum și cât ați petrecut înaintea măsurilor complexe luate cu mine ca Primar: construirea a 4 pasaje (toate pornite de la zero, două din ele în locații în care au existat pasaje și anterior, dar mult mai înguste și, prin urmare, care s-a impus a fi demolate), lărgirea de aproape 3 ori a două din principalele poduri peste Bega, prin construirea, conex fiecăruia din ele, a câte două poduri noi, unul în amonte, unul în aval de podul vechi, lipite de acesta, lărgirea practic a tuturor arterelor care puteau fi lărgite, amenajarea unei mulțimi de giratorii, semaforizarea computerizată, cu o mulțime de unde verzi, majoritatea reglate pt o viteză maximă de circulație de 70 Km / oră, respectiv nominală de 60 Km / oră. Iată că ADMINISTRAȚIA ZERO PROIECTE nu numai că nu adaugă la ce a moștenit, ci STRICĂ ce a moștenit!“, consideră Nicolae Robu.

SURSE. Lovitură de palat în interiorul PNL Timiș – se cere îndepărtarea lui Alin Nica, “un lider prea îndrăgostit de sine“ – “au plecat 16% din primarii noștri” – “plecarea altor 20% din primari suspendată temporar până la luarea unei decizii cu privire la constituirea alianței”

Luptele din PNL Timiș au fost reluate. Motivul este legarea de scaun a actualei conduceri a filialei, în frunte cu Alin Nica, deși numărul contestatarilor este în creștere alarmantă, iar…

Recomandările noastre

Cele mai citite articole