Dominic Fritz stă, ca un stâlp, în calea fericirii lui Alin Nica – Ruben Lațcău: Alin Nica este disperat fiind pe cale să piardă cea mai mare finanțare europeană a instituției

Buletin de Timișoara anunța ieri că CJ Timiș riscă să piardă, din cauza administrației PNL, toți banii europeni pentru lărgirea la patru benzi de la Dumbrăvița.

Cauza a explicat-o directorul ADR Vest, Sorin Maxim: trebuie finalizat întregul proiect de la Timișoara, prin Dumbrăvița, Giarmata până la autostradă.

Noi rămânem cât se poate de fermi și de clari: legătura trebuie făcută între oraș și autostradă, nu între centură și autostradă. Proiectul este cap coadă Timișoara-Autostradă. Acesta trebuie să rămână un deziderat indiferent de nuanțe. Dacă nu termină cealaltă parte, pui ei diferența sau dau toți banii înapoi? Dacă fac doar jumătate, vor mai avea timp să facă pe banii lor diferența? Sau dacă nu, vor da și ceilalți bani înapoi?“, s-a întrebat retoric Sorin Maxim, într-o conferință de presă.

Astăzi, Consiliul Județean Timiș a reacționat printr-un comunicat de presă, în care șeful administrației județene, Alin Nica, caută să de dezvinovățească de propria incompetență și să arate cu degetul spre alții, o tactică deja cunoscută și jenantă.

Extinderea la patru benzi a drumului județean 691 este posibilă dacă Primăria Timișoara acceptă mutarea stâlpilor de susținere a rețelelor electrice pentru troleibuz. Deși a fost încheiat un protocol cu primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pentru predarea acestor stâlpi, nici acum operațiunea nu a avut loc. Refuzul Primăriei Timișoara de a preda stâlpii și rețelele de alimentare pentru troleibuze echivalează cu blocarea și, în curând, pierderea finanțării europene. Noi, la Consiliul Județean Timiș, am restartat proiectul. În două săptămâni încheiem depunerea ofertelor pentru tronsonul de la benzinăria Socar la autostradă, însă în absența colaborării Primăriei Timișoara nu putem atinge indicatorii de proiect. Acest lucru înseamnă afectarea semnificativă a gradului de absorbție a fondurilor europene, e sabotaj față de cetățeni și față de parteneri. Primăria Timișoara s-a comportat neloial interesului comunității și a acționat strict pe considerente politice. Dacă în termen de o săptămână, până înainte de Crăciun, Primăria Timișoara nu predă, conform celor discutate, rețetele electrice pentru troleibuz, finanțarea pentru DJ691 va fi, cel mai probabil, pierdută, fapt confirmat de dl Sorin Maxim, director general al ADR Vest. Sper ca Primăria Timișoara să își reconsidere poziția și să iasă din starea de adormire administrativă. Le-am propus autobuze electrice, am explorat varianta a trei benzi pe anumite porțiuni, am încercat mai multe soluții, orice ar salva finanțarea europeană. Pentru lotul 1 Timişoara – Dumbrăvița se află în procedură de licitație completarea și aducerea la zi a valorilor din proiectul tehnic”, a spus Alin Nica, șeful Consiliului Județean Timiș.

Replica a venit de la viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, care susține că Alin Nica este doar un disperat pe cale să piardă cea mai mare finanțare europeană a instituției.

Timișorenii și timișenii pot vedea zilnic cât de performantă este instituția condusă de Alin Nica, atunci când urcă sau coboară de pe autostradă, la Giarmata. În disperare de cauză, acesta găsește scuze și inventează vinovați. Timișul este pe cale să piardă finanțarea europeană din cauza incompetenței președintelui Nica și a acoliților săi. Ca să fie foarte clar pentru toată lumea, așa cum relata și presa, la finele anului 2021, șantierul de pe DJ 691, între Timișoara și urcarea pe autostradă de la Giarmata, ajunsese la doar 28% stadiu de execuție, după 3 ani și jumătate de „lucrări în forță”. Apoi consiliul județean a rupt contractul cu vechiul constructor. De aproape un an, pe acest drum nu s-a mai mișcat nici măcar o piatră, nu există nici proiect tehnic actualizat, nici constructor, nici aviz de mediu. Tot primăria este de vină și pentru asta? Pe de altă parte, CJ Timiș nu a avut nicio problemă să adjudece licitația pentru acest drum, ba chiar să pornească lucrările. Dacă nu ar fi avut dreptul să intervină asupra stâlpilor, Consiliul Județean nu putea semna acordul de finanțare și nici porni lucrările. Alin Nica este disperat acum pentru că e pe cale să piardă cea mai mare finanțare europeană a instituției pe care o conduce. Nu, nu stâlpii de troleibuz sunt cauza blocării acestui proiect, ci nepăsarea lui Alin Nica față de problemele reale ale administrației. Dacă ar da mai des pe la birou, poate le-ar afla din timp. La fel cum nepăsarea lui se vede și la Castelul Huniade, un alt obiectiv esențial care nu mai poate obține finanțare europeană. Dacă nu știe cum să ducă la bun sfârșit un proiect, în loc de ultimatumuri, Alin Nica ar trebui să ceară ajutor. Suntem bucuroși să i-l acordăm”, a spus la rândul său, Ruben Lațcău, viceprimar USR al Timișoarei.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole