Dominic Fritz: miza Capitalei Culturale este promovarea României în întregime – în licee avem un grad de ocupare de 170%, zona metropolitană a devenit un pol de atracţie

Primarul Timişoarei, Dominic Fritz, consideră că Timişoara îşi va întări această poziţie de oraş atractiv, precizând că miza Capitalei Culturale Europene nu este neapărat doar migraţia, ci promovarea României pe plan european.

Dominic Fritz a fost întrebat, joi, la Prima News, cum vede faptul că Timişoara este o ţintă pentru migraţia internă. 

Pentru noi nu este o surpriză, este o tendinţă cumva, din ultimii ani, foarte clară.  Această statistică nu neapărat reflectă calitatea migraţiei, nu reflectă neapărat câţi oameni se stabilesc cu adevărat. Noi vedem foarte clar în dinamica economică, creşte cererea pe piaţa muncii. Firmele din Timişoara se extind, caută mai mulţi oameni şi nu doar pe partea de producţie, ci mai degrabă pe partea de dezvoltare şi cercetare. Deci creşte şi calitatea acestor joburi. Vedem foarte mult cum creşte presiunea pe sistemul de învăţământ, mai ales preuniversitar, adică noi, în liceele oraşului, avem comparat cu numărul tinerilor care au domiciliul fix în Timişoara, avem un grad de ocupare de 170%, adică e clar că toată zona metropolitană a devenit un pol de atracţie. Asta se vede şi în statistică, dacă ne uităm la judeţul Timiş şi nu luăm doar UAT Timişoara atunci e foarte clar că este unul dintre cele mai mari poluri de atracţie, tocmai pentru că toată zona metropolitană de fapt atrage oameni”, a explicat primarul Timişoarei. 

El a precizat că ţara trebuie dezvoltată prin mai multe poluri regionale care să devină atractive. 

România este prea centralizată ca economie, ca, poate, şi ca structură politică şi de aceea mă bucur că românii, de fapt, prin felul în care migrează în ţară şi arată pe ce pun accent şi trebuie să dezvoltăm ţara cu mai multe poluri regionale, cum este Iaşi, Timişoara sau Cluj.  Asta este o strategie de dezvoltare, de exemplu, pe care am văzut-o în Polonia cu mare, mare succes. Deci trebuie să investim mai mult în câteva zone metropolitane mari, care să devină un pol de atracţie şi dezvoltare de fapt, pentru toată regiunea. Trag după ei toată regiunea, inclusiv zonele rurale din jurul lor”, a explicat primarul Timişoarei. 

El a fost întrebat cum se va schimba percepţia oamenilor despre Timişoara, în condiţiile în care acest oraş este Capitala Culturală Europeană 

Cred că sigur se va schimba în şi mai bine imaginea Timişoarei, percepţia că Timişoara este un oraş dinamic, mai ales pentru cei care lucrează în anumite domenii, mai ales pentru cei care sunt creativi, pentru cei care nu caută doar un job, poate în producţie la fabrică, ci caută să facă ceva cu creierul lor, cu educaţia lor. Cred că Timişoara îşi va întări această poziţie ca oraş atractiv, dar miza Capitalei Culturale nu este neapărat doar migraţia, ci este de fapt promovarea României în întregime pe plan european. De aceea, eu mă voi uita, nu neapărat acum, la câte buletine noi o să facem din 1 ianuarie 2024, ci mai degrabă cât de bine este menţionată România în media europeană, cât de bine sunt promovate valorile europene prin aceste articole în presa, de exemplu şi bineînţeles cât de bine reuşim să atragem în continuare turişti şi investitori”, a mai declarat Dominic Fritz.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole