Consiliul de Administrație al Horticultura l-a demis după 30 de ani pe directorul executiv. Dominic Fritz: a eșuat să vină cu o viziune

Consiliul de Administrație al Horticultura l-a demis după 30 de ani pe directorul executiv Andrei Drăgilă.

Consiliul de Administrație al S.C. Horticultura S.A. a decis, în unanimitate, cadrul ședinței de vineri, demiterea directorului executiv Andrei Drăgilă pentru grave abateri de la atribuțiile de serviciu, abateri care au avut efecte negative asupra modului de întreținere al zonele verzi și al parcurilor din zona centrală și care au adus prejudicii semnificative bunei funcționări societății pe care a condus-o.

Primarul Dominic Fritz a fost după ședința CA că societate va fi condusă timp de patru luni de un manager profesionist.

“Salut decizia de astăzi, a Consiliului de Administrație de la Horticultura de a-l demite pe directorul executiv, cel care, în 30 de ani, a eșuat să vină cu o viziune pentru parcurile și spațiile verzi ale orașului nostru. Rețeta dezastrului de la Horticultura este una de manual: companie deținută de stat, cu același director de la Revoluție, menținut politic din avânt, în aceeași amorțeală a lipsei de schimbare. Prețul îl plătim toți: parcuri prost întreținute, lipsa unui plan local de creștere a suprafețelor cu zone verzi, prăbușirea producției și vânzării de arbori și flori și încă o societate comercială abonată la bugetul local pentru a supraviețui“, a declarat primarul Timișoarei.

Noul management va trebui să împingă societatea în secolul XXI

“Decizia de astăzi, a Consiliului de Administrație de la Horticultura este șansa unui nou început. Consiliul Local va organiza un concurs transparent pentru postul de director executiv. Până atunci, Consiliul de Administrație a decis că societatea va fi condusă interimar timp de 4 luni de un manager profesionist, cu experiență de 27 de ani în firme naționale și internaționale. Îi urez noului director, Dan Lucian Rusu, succes în această perioadă de interimat! Rolul său va fi să facă lumină în finanțele și patrimoniul societății. Noul management va trebui să împingă societatea în secolul XXI, să-i eficientizeze costurile și, foarte important pentru noi, să se reconecteze la tradiția timișoreană a marilor grădinari care au făcut Timișoara verde“, a mai precizat Dominic Fritz.

Toți cei 7 membri ai Consiliului de Administrație au constatat că fostul director executiv nu și-a îndeplinit obligațiile legale, asumate prin contractul de mandat.

Fostul director executiv al societății nu a luat măsuri pentru a crește veniturile din surse alternative, preferând ca societatea să se bazeze doar pe contractele cu municipalitatea și pe veniturile pe care le aduc acestea. Nu a instituit nicio modalitate clară de evaluare a calității serviciilor prestate, nici în urma adreselor venite de la Direcția de Mediu, în care erau reclamate deficiențe, lucru extrem de grav având în vedere că, la 3 astfel de notificări, contractul cu Primăria Municipiului Timișoara, principalul aducător de venituri pentru societate, poate fi reziliat. Printre notificările venite de la Direcția de Mediu se numără și cea referitoare la deteriorarea Parcului Rozelor din cauza întreținerii deficitare.

Directorul executiv nu s-a îngrijit de buna întreținere a patrimoniului societății. În urma vizitelor efectuate de membrii CA la serele și pepiniera societății au fost constatate lipsa curățeniei, imposibilitatea identificării stocurilor de plante deținute și lipsa de întreținere a echipamentelor.

Consiliul de Administrație a constatat că:

·        Acesta nu a prezentat CA un plan de management, iar atunci când, după repetate solicitări a făcut-o, a transmis în fapt planul de administrare întocmit de Consiliul de Administrație precedent, care nu are dezvoltată componenta de management cerută de lege;

·        A împiedicat realizarea auditului, încălcând astfel direct dispoziția CA din data de 18 iunie 2021;

·        Nu a prezentat un plan de remediere a deficiențelor constatate de membrii CA în Parcul Botanic, în urma vizitei din data de 9 iulie 2021.

·        Nu a îndeplinit strategia stabilită în planul de administrare pentru majoritatea punctelor asumate;

·        Nu a prezentat, conform contractului de mandat, situația cheltuielilor societății, oferind doar informații parțiale și acelea doar în urma unor solicitări repetate;

·        Nu a respectat rolul Consiliului de Administrație și a dat dovadă de lipsă de transparență în transmiterea de informații către membrii acestuia, conform solicitărilor, conducând astfel la împiedicarea desfășurării activității Consiliului în bune condiții;

Pentru toate aceste motive, membrii Consiliului de Administrație al S.C. Horticultura S.A. au decis revocarea mandatului directorului executiv. Locul acestuia va fi ocupat, interimar, pe o perioadă de 4 luni, de inginerul Dan Rusu. Antreprenor cu experiență, filiale ale unor companii multinaționale cu 700 de angajați și cifre de afaceri de peste 50 de milioane de euro, atât din România, cât și din Serbia. Cunoscător a patru limbi străine, acesta a ocupat diverse funcții de management în companii naționale și internaționale timp de peste 27 de ani. Noul director interimar al societății va avea ca primă sarcină din partea Consiliului de Administrație realizarea unui inventar și eficientizarea societății prin diversificarea surselor de venit. În același timp, Consiliul Local Timișoara va lansa concursul deschis pentru ocuparea acestei funcții.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole