Consilierul local USR, Răzvan Negrișanu, modificare majoră de viziune în Primăria Timișoara: se schimbă radical vechea paradigmă în care se dădeau ponturi doar unora sau scutiri altora

Consilierul local USR, Răzvan Negrișanu, anunță o schimbare majoră de viziune în Primăria Timișoara.

Este vorba despre implicarea municipalității în  elaborarea de planuri de dezvoltare teritorială

“Știu că subiectul zilei este Colterm care acoperă toate lucrurile bune din oraș. Dar ele se întâmplă, se vor vedea și vom fi mândri de ele peste ani. Anunțam aici o schimbare majoră de viziune pentru dezvoltarea Timișoarei prin implicarea Primăriei în elaborarea de planuri de dezvoltare teritorială. Ani de-a rândul Puz-urile au fost aruncate în brațele mediului privat, fără nicio direcție de viitor, într-un vid  de dialog și de cooperare, cu efectul evident: incoerență urbanistică, dezvoltare neunitară a orașului, o calitate a vieții scăzută prin lipsa accesului la infrastructuri de servicii, spații verzi, publice, școli și sănătate, transport, zone de agrement“, spune consilierul local USR.

Zona de Agrement Timișoara Nord

“Or, acest lucru se schimbă. Hotărârea pe care am adoptat-o marți, de inițiere a primei strategii de dezvoltare teritorială, pentru zona de nord a orașului, deschide calea comunicării și cooperării între Primărie și actorii privați în beneficiul public și oferă oportunități pentru mediu de afaceri prin creionarea unui cadru predictibil și complementaritate între investițiile publice și cele private. Strategia se referă la o suprafață de 1.131 hectare cuprinsă între râul Beregsau (râul Niarad), la Nord, calea ferată și gara Ronaț Triaj, la vest, Calea Aradului, la Est și strada Grigore Alexandrescu/Calea Torontalului/strada Bucovinei/Aleea Viilor/strada Ovidiu Balea, la Sud. Zona de nord care este acum perponderent de locuire, puțin dezvoltată, cu mici insule rezidențiale dispersate, va înflori. Acolo va fi cea mai importantă zonă de agrement a orașului, va avea conectivitate inclusiv feroviară, grădinițe, școli și servicii de sănătate și va fi o locație care generează bunăstare pentru cetățeni și pentru antreprenorii creativi care nu mai trebuie să investească “la noroc”, ci sigur și profitabil“, a mai precizat Răzvan Negrișanu.

Se dădeau ponturi doar unora sau scutiri altora

“Această viziune de colaborate între public și privat schimbă radical vechea paradigmă în care se dădeau ponturi doar unora sau scutiri altora. Creează egalitate de șanse și predictibilitate pentru investiții și o simbioză în acțiune pentru viitorul orașului. Una este să investești într-un deșert și alta este să investești într-o direcție de dezvoltare. Ceea ce-mi doresc este ca acest mod de a gândi dezvoltarea orașului să prindă rădăcini în administrație și să rămână un exemplu de bună practică de acum înainte, în Timișoara, indiferent cine va conduce orașul“, completează consilierul local USR.

Timișoara: proiectul privind Centura Timișoara Vest este finalizat – traseul va avea peste 13 km și costă peste 2.2 miliarde de lei – cetățenii își pot spune părerea pentru că a fost publicat pentru consultare publică

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România a publicat pentru consultare publică Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Varianta de ocolire Timișoara Vest”, județul Timiș….

Recomandările noastre

Cele mai citite articole