Autostrada dintre Timișoara și Moravița are studiul de fezabilitate întârziat și o bornă kilometrică amplasată în “bălării“

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe data de 7 aprilie 2023 că studiul de fezabilitate al autostrăzii Timişoara-Moraviţa, spre Serbia, are o lună întârziere şi va fi gata în septembrie.

E undeva cu o lună întârziat studiul de fezabilitate pe Timişoara-Moraviţa. Undeva în septembrie va fi finalizat, ceea ce înseamnă că în toamnă va putea fi lansat în licitaţie. E cel mai scurt traseu Gdansk-Salonic. Am avut o discuţie şi cu domnul Ilie Bolojan (preşedintele CJ Bihor, n.r.) despre drumul expres Oradea-Arad. Vor termina şi ei studul de fezabilitate undeva în aceeaşi perioadă cu Timişoara-Moraviţa, astfel încât să fie lansată în această toamnă partea de execuţie de la Oradea la Moraviţa, sigur, separat”, a declarat ministrul Transporturilor pe 7 aprilie.

De remarcat căSorin Grindeanu se află din nou în mijlocul unui scandal guvernamental, cu prilejul rotației, extrem de asemănător cu cel din 2017 când se baricada în Guvern și a avut nevoie de venirea lui Victor Ponta deoaerce era incapabil să găsească o ștampilă pentru a schimba seceratul general al guvernului.

Să sperăm că de data acesta Sorin Grindeanu nu se va baroca în Ministrul Transporturilor și nu va avea nevoie să se apere cu “scutierii feroviari“ ai lui Ion Simu, omul său de CFR SA, chemat puțin la DNA.

Până să se finalizeze rotația, și cum mare e Grădina lui Dumnezeu, oamenii lui Sorin Grindeanu din DRDP Timișoara – mulți ai PNL pe care îi ține în funcții, în timp ce PSD-iștilor li s-au aruncat niște cicloane cu salarii mizere, în bătaie de joc, sau chiar au fost executați din anumite poziții, dar mai pe silențios, nu zgomotos ca la PNL, fiind în grații doar membri marcanți ai PFA-ului propriu – s-au gândit că ar fi o bună oportunitate de imagine să amplaseze în mijlocul unor “bălării“ o bornă kilometrică care simbolizează KM 0 al autostrăzii Timișoara-Moravița.

 “Poziţia viitorului Punct de Trecere a Frontierei de la Moraviţa, de pe autostrada A9 Timişoara – Moraviţa, a fost stabilită zilele trecute, la a doua reuniune a Grupului de lucru la nivel de experţi. Cu această ocazie, în locul unde va fi noul PTF, a fost amplasată şi o bornă kilometrică simbolică – Km 0 al A9. Detaliile referitoare la conexiunea între autostrada Timişoara – Moraviţa şi autostrada Belgrad – Vatin şi stadiul celor două proiecte au fost discutate la întâlnirea care a avut loc la Moraviţa şi la care au participat reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, CNAIR, DRDP Timişoara, Autoritatea Vamală din România, Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timişoara, proiectantul desemnat pentru elaborarea studiului de fezabilitate – Search Corporation –, precum şi reprezentanţii Întreprinderii Publice a Drumurilor din Republica Serbia”, a transmis DRDP Timişoara.

Studiul de fezabilitate întocmit de Egis a fost depus pentru obţinerea avizului de mediu. În paralel, tot în această etapă, se fac şi ultimele intervenţii pentru încheierea Studiului Geotehnic, în baza căruia se poate realiza ulterior proiectarea şi dimensionarea structurii rutiere. Zilele acestea, specialiştii forează în zona Liebling – Jebel din judeţul Timiş.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole