Arhiva Primăriei Timișoara trece în format electronic – a fost semnat contractul cu firma “muntele de fier“

Primăria Timișoara începe să-și treacă documentele într-o arhivă electronică. Instituția anunță că a fost semnat contractul pentru achiziționarea serviciilor de retrodigitalizare a arhivei, ceea ce înseamnă că .

Pentru protejarea datelor și facilitarea accesului cetățenilor, Primăria Timișoara își va trece arhiva în format digital, în cadrul proiectului cu finanțare europeană: „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii, prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara”.

Aceste servicii presupun retrodigitalizarea (scanarea si indexarea) documentelor existente, realizarea de copii identice și preluarea lor într-o arhivă electronică. Contractul include, de asemenea, licențele de software necesare și formarea personalului din administrația locală. În total, 5.000 de unități arhivistice (bibliorafturi) vor fi retrodigitalizate. Arhivarea electronică va ușura accesul la documente, va crește transparența instituțională și va reduce costul de stocare, copiere și consultare a documentelor, prevenind de asemenea degradarea fizică a datelor de interes public„, transmite municipalitatea.

Executantul serviciilor este Iron Mountain SRL, iar valoarea totală fără TVA este de 599.192,55 lei. Termenul este de șase luni.

Contractul face parte dintr-un proiect mai mare de digitalizare a primăriei de 4 milioane de lei, primul din fonduri europene neramburasabile obținut pentru acest domeniu. Proiectul ”Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole