Aeroportul din Timișoara are la dispoziție 9 milioane de lei, sumă care va permite acestui aeroport să funcționeze în continuare la standarde specifice de siguranță, securitate și calitate.
“Suma reprezintă un ajutor de stat acordat prin Ordinul Comun semnat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii și de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Schema acestui ajutor de stat a fost autorizată de Comisia Europeană pentru aeroporturile care se confruntă cu un deficit de lichidități din cauza pandemiei COVID 19, a declarat ministrul Transporturilor“, Sorin Grindeanu.
Pe de altă parte, directorul aeroportului, Dorel Grădinaru, spune că în ultima perioadă au fost făcute reduceri de cheltuieli de 2 milioane de lei.
“Din cauza dificultățile economice din perioada pandemiei, o serie de aeroporturi din România au solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii aprobarea acordării unui ajutor de stat pentru aeroporturile care în 2019 au înregistrat un trafic mai mare de 200.000 pasageri, dar mai mic de 3 milioane pasageri, și care se confruntă acum cu pierderi datorate cheltuielilor de exploatare din perioada 01.07.2020 – 31.12.2021. Printre acestea se numără și Aeroportul Internațional Timișoara – „Traian Vuia”. Menționez faptul că, pentru a obține această sumă vitală, pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare achitare integrală a furnizorilor a fost susținut, cu eforturi considerabile, un demers inițiat de către actuala conducere a Aeroportului Internațional Timișoara în urma cu aproape un an de zile. În paralel, au fost făcute reduceri de cheltuieli de peste 2.000.000 lei, față de estimările inițiale. Astfel că din suma de 9.000.000 leialocată ca și ajutor de stat aeroportului, doar 6,9 milioane de lei vor fi folosiți pentru acoperirea integrală a pierderilor, și achitarea serviciilor către furnizorii noștri“, a precizat Dorel Grădinaru.