Timiș: zeci de utilaje mobilizate de Dorinel Umbrărescu pe șantierul tunelurilor pentru urși pe sectorul de autostradă dintre Holdea și Margina – se lucrează în zona viitoarelor ecoducte

Zeci de utilaje au fost mobilizate pe cei nouă kilometri de pe șantierul „tunelurilor  pentru urși”, sectorul Holdea – Margina, de la limita județelor Hunedoara și Timiș, parte a Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, în lungime totală de 100 de kilometri.

Cele mai importante lucrări au început în zona viitoarelor ecoducte de pe acest tronson, tunelurile forate de peste doi kilometri de la Holdea.

Acestea, împreună cu pasajul și viaductul care le completează au fost considerate de proiectanți eficiente atât în configurația traseului autostrăzii, dar și pentru a reduce impactul asupra mediului pe care îl va avea autostrada, care va traversa un sit Natura 2000.

Soluţiile tehnice rezultate în urma analizelor multiple, respectiv viaduct şi tunel forat au fost alese pentru a păstra habitatul natural existent, utilizat în prezent atât de speciile de carnivore, cât şi de unele specii care ar putea atrage carnivorele mari şi pentru a nu altera coridorul ecologic printr-o împădurire artificială, care ar schimba relieful şi caracteristicile zonei. În plus soluția tunel forat păstrează complet neafectată zona de deasupra tunelului, realizându-se conservarea intactă a arealului, dar şi economii suplimentare prin eliminarea defrişărilor”, arăta acordul de mediu revizuit, depus la Agenția pentru Protecția Mediului Timiș.

Valoarea lucrărilor la secțiunea cu tuneluri este estimată la circa 843 de milioane de lei, fără TVA, se arată în autorizația de construire emisă recent de Ministerul Transporturilor.

Autostrada Lugoj – Deva are 100 de kilometri traversează județele Timiș și Hunedoara, din vestul României, având traseul parțial pe valea Mureșului până la Dobra, apoi se îndreaptă spre Câmpia de vest, pe la poalele Munților Poiana Ruscă.

Până la sfârșitul anului 2019 au fost dați în folosință circa 90 de kilometri din autostradă.

Lucrările la sectorul cu o lungime de 9,13 kilometri, au fost oprite din 2017.

Licitația a fost reluată de CNAIR, iar în 2022 contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la tronsonul Margina-Holdea, inclusiv a tunelurilor, a fost atribuit unei asocieri conduse de Spedition UMB, pentru suma de peste 1,8 miliarde de lei, fără TVA, bani alocați de statul român prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

Sursa: adevarul.ro

Recomandările noastre

Cele mai citite articole