Au început lucrările de modernizare a căii ferate între Timișoara și Arad, pe Lotul 4 „Ronaț Triaj Gr. D – Arad”.
“În prezent se desfășoară lucrări de defrișare vegetație, realizare drumuri tehnologice, demontare fir LC, demontare catenară, demontare stâlpi LC și demontare suprastructură CF“, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Obiectivele proiectului:
⦁ creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru cele de marfă;
⦁ introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).
Beneficiile proiectului:
⦁ reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
⦁ creșterea gradului de siguranță feroviară;
⦁ îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
⦁ atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de pe zona rutieră pe calea ferată.
Constructor – Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA
Lungime Traseu: 54,86 km
Finanțare: PNRR și Buget de stat
Durata de execuție: 102 luni (6 luni + 36 luni proiectare + execuție – 60 luni garanție)
Valoare contract (fără TVA) – 2.184.174.656,60 Lei
Reamintim că sunt în plină desfășurare și lucrări pe tronsonul dintre Gara de Est și Ronaț Triaj, așa cum puteți citi AICI.