Poliția Timiș își renovează sediul – printr-un proiect de peste 18 milioane de lei fonduri europene

La data de 14 februarie 2023 a fost semnat contractul de finanțare nerambursabilă a proiectului “Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei din cadrul  reședinței inspectoratului de poliție județean Timiș, din municipiul Timișoara”, care a fost depus de către Ministerul Afacerilor Interne, în calitate de lider de parteneriat, și Inspectoratul de Poliție Județean Timiş, având calitatea de Partener 2 (Beneficiar). 

În cadrul proiectului vor fi desfășurate activități de renovare energetică moderată a clădirii în care funcționează Inspectoratul de Poliție Județean Timiș.

Valoarea totală a proiectului este de 18.455.084,16 lei, din care 15.508.474,08 lei reprezintă valoarea eligibilă din PNRR și 2.946.610,08 lei valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile din PNRR;

Realizarea investiției preconizate urmărește îndeplinirea standardelor și cerințelor Uniunii Europene, coroborat cu necesitatea mondială de a reduce consumul de energie convențională, reducerea emisiilor de dioxid de carbon, a cheltuielilor cu utilitățile și implicit, protejarea mediului înconjurător. Prin creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei din cadrul  reședinței Inspectoratului de Poliție Județean Timiș, din municipiul Timișoara, se urmăreşte:  o reducere a consumului anual specific de energie finală pentru încălzire de la 151,13 kWh/mp/an, la 71,50 kWh/mp/an; o reducere a consumului de energie primară de la 248,83 kWh/mp/an, la 139,69 kWh/mp/an; nivelul anual estimat al gazelor cu efect de seră la sfârșitul implementării proiectului va fi redus de la 50,06 echivalent kgCO2/mp/an, la 18,70 echivalent kg CO2/mp/an“, se arată într-un comunicat de presă.

Proiectul trebuie finalizat până în data de 14 februarie 2026.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole