USR Timiș: Sorin Grindeanu este groparul căilor ferate din România – companiile au pierderi de 3,1 miliarde lei

USR Timiș transmite printr-un comunicat de presă că  ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, deputat PSD de Timiș, este groparul căilor ferate din România.

Filiala partidului susține că pierderile înregistrate companiile CFR sunt enorme.

Sorin Grindeanu, fostul prim-ministru și actualul ministru al transporturilor, se confruntă cu un management dezastruos al căilor ferate din România. Sub mandatul său, pierderile CFR SA și CFR Călători SA au crescut într-un ritm alarmant, deși subvențiile de la bugetul de stat au fost majorate considerabil. În 2021, pe vremea când Cătălin Drulă era ministrul transporturilor, CFR SA (Infrastructură) înregistra un profit brut de 11 milioane de lei. În 2022, sub mandatul lui Sorin Grindeanu, pierderea companiei a ajuns la 400 de milioane de lei, deși subvenția de la bugetul de stat a crescut cu 500 de milioane de lei, de la 1,42 miliarde lei în 2021 la 1,92 miliarde lei în 2022. Situația se înrăutățește în 2023, când pierderea prevăzută pentru CFR SA este de 1,4 miliarde de lei“, arată sursa citată.

CFR Călători a intrat în groapă

Nici CFR Călători SA nu stă mai bine. În 2021, anul pandemic cu puțini călători, pierderea realizată a fost de 325 milioane lei, mai mică decât cea bugetată de 360 milioane lei. În schimb, în 2023, pierderea prevăzută pentru CFR Călători crește până la 1,14 miliarde de lei, chiar dacă sprijinul acordat de stat a crescut cu 300 de milioane de lei față de 2021, ajungând la 1,86 miliarde lei. Cu o susținere din subvenție de la buget mai mare cu 800 de milioane de lei, pierderile companiilor sunt mai mari cu 2300 milioane de lei. Astfel, în total, gaura în bugetul pe 2023 este de 3,1 miliarde lei. Acesta este un semnal de alarmă în privința gestionării căilor ferate din România și ar trebui să determine autoritățile să ia măsuri urgente pentru redresarea situației. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă Sorin Grindeanu va reuși să schimbe direcția acestui trend negativ și să evite eticheta de „gropar al căilor ferate”“, mai susține USR Timiș.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole