Pe raza SRCF Timișoara, în perioada 07.10-15.11.2024, pe Linia 100 Timișoara Nord-Jimbolia, între stațiile Beregsău și Cărpiniș, au avut loc lucrări de Reparație Periodică cu Mașini Grele de Cale cu Ciuruire Integrală (RPMG+CI), cu rol de menținere în exploatare a unei suprastructuri feroviare a cărei formă și dimensiune a prismei de piatră spartă, să asigure rolul de drenare a apelor, a elasticității căii și a stabilității cadrului șină-traversă.
În perioada 25-29.11.2024, pe distanța ciuruită se execută burajul tehnologic II, precum și completări și profilare de piatră spartă.
“Acest buraj mecanizat s-a executat cu personal din cadrul SRLU Timișoara și are următoarele roluri:
1.Corectarea poziției șinelor: Burajul implică ridicarea, poziționarea și compactarea balastului pentru a realinia șinele la geometria optimă.
2.Reducerea vibrațiilor și zgomotului: O cale ferată bine burată minimizează vibrațiile transmise de trenuri și reduce zgomotul cauzat de imperfecțiuni.
3.Prelungirea duratei de viață: Burajul regulat previne deteriorările premature ale șinelor și traversei, economisind costuri de întreținere pe termen lung.
4.Creșterea siguranței: O cale ferată bine întreținută reduce riscul de deraiere și alte accidente“, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Scopul lucrărilor este de ridicare a restricțiilor de viteză, de la 30km/h la viteza stabilită de circulație.