Primul șantier de pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad este deschis la ora actuală pe Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, care are în prezent o lungime totală de 54,13 km de linie simplă, iar la finalul lucrărilor de modernizare, prin dublarea căii ferate pe întreaga distanță, tronsonul Lugoj și Timișoara Est va avea o lungime totală de linie simplă desfășurată de circa 108 km.
“La ora actuală sunt în derulare lucrările de desfrișare a vegetației și de amenajare a drumurilor tehnologice, în stațiile Topolovățu Mare, Recaș, Lugoj și Remetea Mare se demontează firul de contact și cadrul șină-traverse pe anumite linii, fără implicații în circulația trenurilor, se execută fundații pentru peroane, iar la podul peste Timiș, lucrările sunt în derulare în zona pilei nr. 1“, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Tronsonul de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) va fi modernizat în cadrul celor 4 loturi delimitate geografic, la ora actuală fiind emise autorizații de construire (etapa I) pentru LOTURILE 2,3, și 4:
Lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39,56 km) – 1,34 MLD lei, fără TVA – etapa de proiectare
Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est (54,13 km) – 1,91 MLD lei, fără TVA (proiectare și execuție)
Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13,86 km) – 1,44 MLD lei, fără TVA (proiectare și execuție)
Lotul 4 Ronaț Triaj – Arad (54,86 km) – 2,18 MLD lei, fără TVA (proiectare și execuție)