Reprezentanții CNAIR și cei au unei companii din Turcia, au semnat, joi, contractul pentru construirea Centurii de Vest a Timișoarei care va închide inelul de centură ocolitoare.
Investiția se ridică la 1,41 miliarde de lei fără TVA, prin Programul de Transport.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participat, joi, la Timișoara la semnarea contractului cu reprezentanții companiei turce NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ care va construi Centura Timișoara Vest, alături de președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis.
”Astăzi s-a semnat un proiect la care ţin foarte mult şi am ținut foarte mult de când am preluat funcția de ministru al Transporturilor. E un proiect care va închide centura în jurul orașului nostru. De data aceasta, vorbim de aproape 14 km care vor fi la 4 benzi, spre deosebire de tot ce știți deja că este în circulație la noi pe centură. E un proiect care va însemna 6 luni proiectare, după care 2 ani execuție. La sfârșitul acestui an se va termina proiectarea şi tot atunci va începe faza de execuție. Am colaborat cu această companie şi pe alte proiecte. A fost un fel de… concurs, cine e compania care va da în circulație un lot care va aduce prima mie de kilometri de autostradă din Romania. Au fost ei. Au lucrări de mult în România. Ştiu ce îi așteaptă, termenele am pretenția să fie respectate şi în acesti 2 ani şi jumătate să terminăm acest proiect”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, după semnarea contractului de execuţie.

Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km şi trebuie construită în 30 de luni (6 luni proiectare şi 24 luni execuție).
”Un alt proiect aflat pe lista celor pe care le-am promis în campania pentru președinția Consiliului Județean Timiș este gata de start: Centura de Vest a Timișoarei. Astăzi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat contractul de execuție cu constructorul viitorului drum care închide inelul de centură a orașului. Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de aproape 14 kilometri și va fi construită din start la patru benzi. Proiectul este prevăzut cu 10 poduri și pasaje, două dintre lucrările de arhitectură vor fi peste linii de tren, iar una peste râul Bega. Termenul de proiectare și execuție este de 30 de luni, iar asta înseamnă că în vara anului 2027 vom circula pe viitoarea bucată de centură”, a declarat Alfred Simonis.

Noua sosea va face parte integrantă din Centură Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv: un pasaj peste DN59, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( în lungime totală de 750 m); un pasaj peste DN 6 şi CF 133 (450 m) ; un pod peste râul Bega şi peste rezervoarele de nămol (450 m) ; 4 noduri rutiere (la cu DN 69 /E671 şi cu Drumul Naţional Centură Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A şi la intersecția cu viitoarea Radială Nouă de Vest/C30).
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).