Viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, a declarat, miercuri, într-o vizită pe șantier, că tunelul de la Pasajul Solventul a fost finalizat de constructor.
Acesta a precizat că structura de beton va fi împinsă sub liniile de tren – operațiunea începe în prima parte a lunii noiembrie.
“Ne pregătim pentru ultima turnare, pentru realizarea chesonului, astăzi va fi turnată și ultima bucată din cheson. Avem deja pompele pregătite, se va turna probabil toată ziua și undeva la noapte, pe la 3-4, va finaliza turnarea și cu asta vom pune capăt acestui proces de constituire a chesonului. În următoarea lună vor urma partea de pretensionare, de fixare a rosturilor și undeva în prima săptămână din luna decembrie vom începe efectiv împingerea. Acest tunel mare pe care îl vedeți în spatele meu va fi împins, translatat pe lungimea sa, în așa fel încât partea din față să ajungă pe Bulevardul Bogdăneștiului. Practic vom trece pe sub 10 linii de cale ferată. În acest timp trendurile vor putea să circulă în continuare. Tehnologia este în așa fel gândită și făcută încât să nu întrerupem traficul și să nu secționăm conexiunea Timișoarei feroviară cu Europa și restul țării. Deci undeva în decembrie vom invita pe toți, poate o să invităm și mai mulți oameni, să facem, să dăm cartul pentru împingere. Vorbim aici de cel mai mare proiect de investiție pe care îl face Timișoara în ultimii 30 de ani. Este cel mai mare astfel de proiect cu această tehnologie realizată în România. De câte am văzut noi în 30 de ani cel puțin, dar cred că ești în perioada anticomunistă și este o prima etapă din mai multe pentru a finaliza inelul 4 în zona de vest a Timișoarei. Pe poziție vom conecta Bulevardul Bogdăneștilor de strada Gării, care vine aici în stânga mea, și de aici încolo vom avea drumul peste platforma Solventul care va conecta strada Gării ,iar în acel punct va începe podul peste Bega care ne va duce până în Dâmbovița. Foarte important de știut că acest pasaj subteran avea și tramvai, practic vom avea două benzi de circulare, plus linele de tramvai separate de benzi de circulație și în felul ăsta vom putea pe termen de 3-4 ani până vom finaliza și podul, să conectăm cu transportul public cartelul Dâmbovița și cartelul Bogdăneștiului și să închidem zona de veți a orașului, atât rutier cât și din perspectiva transportului public. Practic mașinile pe care azi le vedem vor trece pe aici“, a declarat Ruben Lațcău.
Pasajul Solventul, în lungime de 87 metri, cu șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete, va asigura legătura între Dâmbovița și Ronaț și va degreva traficul din oraș.
Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny.