Oficial timișorenii sunt niște reclamagii – au sesizat Poliția Locală de peste 16.000 de ori

16.506 sesizări de la cetățeni au fost procesate anul trecut de polițiștii locali din Timișoara cu ajutorul unor noi module dezvoltate în cadrul programului de eficientizare prin digitalizare.

“Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, Poliția Locală Timișoara a început, încă de anul trecut, un amplu proces de digitalizare la nivelul instituției, prin implementarea unor programe care să ajute personalul în activitatea de zi cu zi, să facă reduceri de cheltuieli acolo unde este posibil, dar și să faciliteze accesul cetățenilor la servicii de calitate. În baza contractului semnat prin negociere cu societatea Expertissa Timișoara SRL, deoarece programul folosit este înregistrat la ORDA cu drepturi de autor, la data de 16.12.2020, în valoare de 25.226,40 lei fără TVA, referitor la servicii de întreținere, mentenanță și dezvoltare a sistemului informatic de management al documentelor și al fluxurilor de lucru, precum și dezvoltare portal, dar și de dezvoltare a sistemului informativ Dox Connect prin dezvoltarea de noi aplicații, au fost inițiate, în anul 2021, printre altele, două module de sesizări, dedicate exclusiv apropierii de cetățeni, prin digitalizare. De asemenea, a fost dezvoltat modulul existent deja la data respectivă, de înregistrare a documentelor în cadrul Direcției Poliția Locală Timișoara, fiind introduse noi secțiuni de documente primite de la cetățeni, elaborate intern și răspunsuri, secțiuni care ajută la vizualizarea acestora de către toți lucrătorii din instituție pentru realizarea unei mai bune colaborări între departamente, modulul fiind totodată interconectat cu Primăria Municipiului Timișoara“, se arată într-un comunicat de presă.

Facilități oferite reclamagiilor

“Cele două noi module dezvoltate de la începutul anului trecut sunt cel de Sesizări Telefonice, care a început să funcționeze efectiv din luna ianuarie 2021 și cel de Sesizări Web, care a început să funcționeze efectiv din luna februarie 2021, în tandem cu schimbarea site-ului Poliției Locale Timișoara www.polcomtim.ro, care a devenit mai prietenos cu cei care îl vizualizează. Modulul de sesizări telefonice conferă rapiditate în acțiune și în transmiterea măsurilor luate în teren de polițiștii locali către cetățenii care apelează la telefoanele Dispeceratului și, cel mai important, a fost eliminată complet tipărirea acestora pe hârtie, fiind introdusă posibilitatea ca sesizările să fie repartizate electronic, acolo unde necesită verificări mai amănunțite, către serviciile sau birourile care se ocupă cu soluționarea lor. Modulul de Sesizări Web, introdus o dată cu dezvoltarea site-ului Poliției Locale, oferă facilitatea ca petițiile să fie transmise prin intermediul formularului de contact, cetățenii care folosesc această modalitate de a face sesizări primind inclusiv numărul de înregistrare la momentul transmiterii solicitării https://polcomtim.ro/sesizari-online/. Și în cazul acestui modul s-a eliminat folosirea hârtiei tipărite, totul desfășurându-se digital. De asemenea, urmează ca în perioada imediat următoare, la aceste trei module de sesizări să fie introdusă o secțiune nouă, de urmărire a stadiului în care se află sesizarea transmisă. Tot pe site a fost introdusă o secțiune de Opinia Dumneavoastră, https://polcomtim.ro/opinia-dumneavoastra/, unde cetățenii își pot exprima părerea față de activitatea instituției și a polițiștilor locali“, mai precizează sursa citată.

Reclamații peste reclamații

“Toate aceste activități au dus la eficientizarea activității prin eliminarea tipăririi pe hârtie a documentelor, gestionarea mai eficientă și vizualizarea acestora de cei cărora le sunt repartizate,  eliminarea posibilității ca sesizările să nu fie gestionate corespunzător, observându-se astfel o creștere a numărului acestora prin mijloace digitale de 128% față de anul anterior. În anul 2021, Poliția Locală Timișoara a gestionat un număr de 16.506 sesizări de la cetățeni, din care 6282 telefonice,  5055 depuse în scris la Poliția Locală sau transmise prin email, 4695 transmise prin intermediul Primăriei și 474 prin intermediul formularului de contact de pe site-ul instituției. Față de anul anterior, numărul de sesizări a crescut cu 7188. În ceea ce privește reducerea chetuielilor, la principalele compartimente care gestionează documente, s-a redus consumul și, implicit cheltuielile, astfel că, față de anul anterior, la Biroul Comunicare, Registratură și Evidență Operativă a scăzut cu 50% consumul de tonere și cu 20% cel de hârtie, iar la Serviciul Dispecerat și Control Acces a scăzut cu 90% consumul de tonere și cu 50% cel de hârtie. Procesul de digitalizare a instituției continuă și în acest an, atât pe linie de sesizări de la cetățeni cât și pe alte linii, principalele obiective fiind scurtarea timpilor de reacție prin preluarea imediată a sesizărilor de către polițiștii locali aflați în teren, fapt care duce la gestionarea mai eficientă a petițiilor prin verificarea mai amănunțită acolo unde este cazul, crescând astfel timpul dedicat cetățenilor, motiv pentru care Poliția Locală încurajează folosirea acestor mijloace moderne de transmitere a solicitărilor“, informează Poliția Locală.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole