Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat astăzi, la Timișoara, în cadrul unei conferințe de presă, că este în continuare nemulțumit de stadiul lucrărilor la Centura Timișoara Sud.
“Astăzi la Consiliul Județean Timiș am abordat mai multe teme și probleme urgente. Am atras atenția celor de la Aeroportul “Traian Vuia” din Timișoara că sunt în contratimp cu investițiile. Finanțările europene pe zona de aviație pot fi făcute până la finalul anului 2023. După aceea nu vor mai fi alocați bani europeni pentru aviație. Știu că în luna februarie vor anunța câștigătorul pentru terminalul plecări, iar în 15 februarie vor veni la București să semneze protocoale pentru alte două proiecte europene. Este nevoie de multa determinare în implementarea acestor proiecte pentru că exista o concurență națională destul de mare în domeniu“ , a spus vicepremierul.
Centura Timișoara Sud
“În privința Centurii Timișoara Sud sunt nemulțumit de stadiul lucrărilor. O să insist să se înscrie în termene. Drumul expres Timișoara – Moravița. Îmi doresc să mă întâlnesc la Timișoara cu omologul sârb pentru ca ultimele probleme să fie înlăturate. În toamnă ar trebui să fie finalizat Studiul de fezabilitate și să scoatem la licitație contractul pentru proiectare și execuție. Legătura A1 – Sânandrei. Știu că acum lucrează la descărcările arheologice. Acest proiect trebuie să intre într-o noua viteză și va fi urmărit îndeaproape. Secțiunea Margina – Holdea (sectorul lipsă din autostrada Lugoj-Deva). Procedura de achiziție a fost una cu preselecție: s-au calificat 6 companii, au fost peste 130 de solicitări pe acest proiect, ultimele din 11 ianuarie. Toate clarificările vor fi oferite până pe data de 26 ianuarie. Sper să se intre rapid în execuție“, a mai precizat Sorin Grindeanu.
Registrul unic al utilajelor
“Vreau să lucrăm la cadrul legislativ pentru achiziții publice. Orice modificare pe care am putea să o facem trebuie să fie în acord cu Comisia Europeană. Din experiența Ministerului Transporturilor și a autorităților locale constructorii fac un fel de șantaj asupra beneficiarului. Un exemplu: Centura Timișoara Sud, la care stadiul de execuție este acum sub 50%. Contractul trebuie să se termine în martie 2022, iar constructorul a cerut prelungire de termen Unii dintre constructori se gândesc că nu se ajunge la reziliere pentru că iau în calcul timpul necesar pentru relicitarea contractelor și că ar mai dura mai mult de un an pentru desemnarea unui alt constructor. Registrul unic al utilajelor. Proiectul de înființare este postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în procedură de transparență. Țin foarte mult la acest proiect, pentru că prin punerea lui în practică vom putea să distingem mai bine constructorii care au capacitatea logistică necesară pentru derularea proiectelor“, a mai transmis ministrul Transporturilor.