Trofeul „Mărul de Aur” al Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET), considerat a fi echivalentul premiilor „Oscar”, „Pomme d’Or” sau „Golden Apple”, a fost înmânat, vineri, oraşului Timişoara, Capitală Europeană a Culturii 2023, în prezenţa membrilor Comitetului Executiv al FIJET, precum şi a membrilor Clubului Presei de Turism FIJET România.
Primarul Dominic Fritz a declarat că acordarea acestui titlu reprezintă un stimul pentru a merge mai departe pe calea promovării Timişoarei, cu istoria ei, cu valorile şi cu potenţialul său, pentru că este foarte important să fie auzită vocea oraşului şi imaginea cetăţii să fie şi mai vizibilă nu doar în România, ci pretutindeni, în lume.
„Această abordare de a lucra foarte mult pentru promovarea internaţională a Timişoarei, a fost recunoscută astăzi prin acest premiu care deşi este doar simbolic, reprezintă o încurajare să mergem mai departe pe acest drum. Avem o strategie foarte clară, vrem să poziţionăm Timişoara ca un oraş european, pe harta Europei, prin aceasta să promovăm şi imaginea României. Vrem ca şi românii să vină la Timişoara cu convingerea că nu vor găsi doar un oraş extraordinar din România, ci unul cu adevărat european, care reprezintă valorile europene de secole aici, în România„, a punctat Dominic Fritz.
Primarul a precizat că de la deschiderea oficială a anului TM2023, în luna februarie, până acum, termenul identitar pentru Timişoara este efervescenţa.
Dominic Fritz mizează pe o jumătate de milion de turişti care să viziteze oraşul în acest an, cu ţinta spre un milion.
„După primele săptămâni de la deschiderea anului TM2023, sunt foarte optimist. Vom ţine legătura şi cu hotelierii, să vedem gradul de ocupare a paturilor. Este clar că avem turişti din Serbia, Ungaria, din alte părţi ale României şi vrem să promovăm imaginea Timişoarei ca destinaţie de city break pentru două – trei zile„, a explicat Dominic Fritz.
Ştefan Baciu, preşedintele FIJET, a împărţit diplome principalilor actori implicaţi în dezvoltarea turismului din Timişoara.
Premiul Mărul de Aur” este acordat unei organizaţii, unui oraş sau unei personalităţi în semn de recunoaştere a demersurilor pentru promovarea şi dezvoltarea turismului. Câştigătorii sunt selectaţi în urma analizei dosarelor de candidatură şi a votului dat de un juriu alcătuit din membri FIJET.
„Mulţumesc, în primul rând, FIJET România pentru susţinere şi implicare în acest proces şi de asemenea mulţumim FIJET internaţional pentru că ne va oferi acest trofeu. Ne dorim foarte mult să impunem Timişoara ca o destinaţie nu numai pentru business travel, ci vrem să o poziţionăm tot mai mult şi tot mai bine ca o destinaţie de leisure. Mi-aş dori ca românii să vină să descopere acest colţ vestic al ţării, care este românesc, dar este şi puţin altfel, pentru că noi, timişorenii, cu spiritul nostru rebel, care a născut şi Revoluţia din 1989, ne-am dorit întotdeauna să fim puţin altfel. Să nu uităm de unde am plecat şi de faptul că oraşul a fost clădit pe multiculturalitate, să nu uităm că este efortul de secole al unor oameni proveniţi din diferite părţi, de diferite naţionalităţi. Celor care trăiau în mod tradiţional la Timişoara li s-au adăugat altele, pentru că trăim un proces de globalizare. Important este să vedem ce putem face împreună, acolo unde diferitele culturi, diferitele apartenenţe religioase, diferitele idei şi convingeri concură la dezvoltarea unei aşezări, iar din punct de vedere turistic, să vedem ce putem face pentru îmbunătăţirea şi diversificarea ofertei industriei ospitalităţii„, a afirmat Simion Giurcă, directorul executiv al Asociaţiei pentru Promovarea Timişoarei.