Timiș: lucrările la calea ferată dintre Lugoj și Timișoara Est au ajuns la un stadiul de 16% – este construită cale dublă pe care se va circula cu 160 de km/h – pasajul din Lugoj “mărul discordiei“

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est au depășit stadiul fizic de 16%.

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care sâmbătă a efectuat o vizită pe șantierul proiectului în Gara Lugoj.

Se lucrează pe toți cei 54 de km la terasamente și structurile podurilor de pe traseu.

Termenul de finalizare este finalul anului 2026 și este format din 54 de km de cale dublă pe care se va circula cu 160 de km/h. Prevede reabilitarea tuturor stațiilor, inclusiv Gara Lugoj, sunt 55 de podețe, 8 poduri mici și 2 poduri mari. Se lucrează între Topolovăț și Chizătău, avem un pod mare este Bega și unul peste Timiș la Jabăr care sunt gara în partea de infrastructură. Suntem la un progres fizic de peste 16%, având în vedere că am început în aprilie. Financiar suntem cu un progres de circa 20%, deci suntem în grafic. La pasajul rutier de la Lugoj care are 13 deschideri și 2 trotuare este suprateran pentru două benzi, iar pentru bicicliști va fi o trecere separată subterană”, a declarat reprezentantul constructorului.

În gara Lugoj, care este inclusă în contract, constructorul spaniol a executat deja lucrări la infrastructura liniilor și peroanelor.

Este lotul cel mai avansat, se lucrează pe 52 din cei 54 de km și asta se vede inclusiv în apropierea Timișoarei. În partea cealaltă, sunt 6 loturi în licitație de la Caransebeș la Craiova și care vor fi finanțate din fonduri europene. Sunt la fel de importante, deoarece e importantă și legătura cu Capitala nu doar cu vestul Europei. Lugojul va fi transformat în anii următori, pentru că vorbim și de viitorul drum expre, va fi un mod rutier și de cale ferată important, la fel ca Timișoara. A discutat și domnul primar cu constructorul și înțeleg că săptămâna viitoare se va discuta la primărie despre pasajul rutier. Tre să fie un punct de vedere comun pentru că nu trebuie să creeze disconfort cetățenilor, că nu asta e ideea. Probabil se va ajunge la îmbunătățirea proiectului”, a menționat ministrul Sorin Grindeanu.

Cred că cetățenii trebuie informați mai bine cu ce întâmplă la pasajul rutier și in continuare vom discuta cu constructorul să vedem exact ce se întâmplă, e bine că se modernizează și gara și se face astfel un prim pas sper un municipiu modern. Cât privește sensul giratoriu de la Centura Lugoj cu Tapia ofertele pentru studiul de fezabilitate sunt în evaluare, iar după se va licita execuția, a spus noul primar al Lugojului, Călin Dobra, care sâmbătă a depus jurământul în noua funcție.

Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 1,92 miliarde de lei (fără TVA) și este parte a investițiilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole