Timișoara: Societatea de Transport Public are un deficit de șoferi de 25% – din necesarul de 150 de şoferi şi vatmani în ultima perioadă au fost angajate 50 de persoane

Societatea de Transport Public Timişoara (STPT) are o flotă nouă de tramvaie, autobuze şi troleibuze, dar nu are suficienţi angajaţi de bord, deficitul personalului navigant fiind de 25%, a declarat, marţi, directorul STPT, Constantin Cocheci.

„Avem nevoie de personal navigant, şoferi şi vatmani. În ultimele şase luni, din necesarul de 150 de şoferi şi vatmani am reuşit, mai ales în ultima perioadă, să angajăm 50 de persoane, dar rămânem cu un deficit de 25%. Avem în curs de şcolarizare alte 40 de persoane, deţinem şcoala care formează şoferi de autobuz şi vatmani. Pentru a grăbi procesul de acoperire cu necesarul de personal de bord, am fost deschişi cu toate firmele din Timişoara care au astfel de şcoli să pregătească şoferii necesari. Sper ca în trei luni să acoperim necesarul, astfel încât călătorii să nu resimtă întârzierile în trafic”, a explicat Cocheci, într-o conferinţă de presă.

Întrucât fluctuaţia personalului este foarte mare în vestul ţării, STPT nu poate avea necesarul de personal de bord (şoferi şi vatmani) dacă nu va putea recruta personal din sudul şi sud-estul ţării, unde este un excedent.

Pe de altă parte, pentru a aduce personal din alte părţi, STPT trebuie să îi asigure cazarea.

„Suntem în discuţii pentru a găsi variante. Legislaţia în domeniu este destul de restrictivă pentru a aduce personal din ţările non-UE, de exemplu din Filipine sau din alte părţi. S-a încercat această soluţie, dar pentru astfel de şoferi, trebuie ca aceştia să-şi fi luat atestatul în ţara de origine înainte de anul 1996, iar la noi să susţină un examen de atestat în una din limbile engleză, spaniolă sau română sau, dacă aduc personal mai tânăr, examenul trebuie să fie în limba română, ceea ce le este mai greu. Costurile în astfel de cazuri sunt destul de mari, în jur de 700 de dolari pe lună. În momentul de faţă nu avem angajaţi din spaţiul non-UE”, a detaliat directorul STPT.

În altă ordine de idei, viceprimarul Ruben Laţcău a anunţat că Primăria Municipiului Timişoara (PMT) a finalizat proiectul de achiziţionare a 23 de tramvaie noi.

„Acest proiect este unul foarte important pentru Timişoara. Vrem să asigurăm o flotă integral electrică, iar pentru a putea utiliza acest vehicule moderne, Primăria Municipiului Timişoara a făcut investiţii masive şi în infrastructura de transport în comun. (…) Toate aceste proiecte sunt parte din dezideratul primăriei de a transforma transportul în comun dintr-o modalitate de deplasare care e aleasă doar de cei care nu au altă variantă în cea mai bună opţiune pentru toţi, pentru timişoreni şi pentru oraş”, a subliniat Ruben Laţcău.

El a punctat că în această lună se încheie şi cea de-a treia etapă a proiectului în valoare de 96, 38 milioane de lei. Valoarea eligibilă este de 69,45 milioane de lei, din care 1,39 milioane de lei este contribuţia proprie din buget local.

Din totalul celor 23 de tramvaie achiziţionate prin proiect, 18 sunt în circulaţie, iar cinci sunt în proceduri de reparaţii şi revizii.

Tramvaiele achiziţionate prin proiect au parcurs peste 1.200.000 km şi au înregistrat peste 5.000.000 de călătorii, în peste 94.000 de ore de funcţionare.

„Toţi cei 103 vatmani ai STPT sunt instruiţi să conducă tramvaiele Bozankaya. În prezent, 14 noi cursanţi urmează şcoala proprie de vatmani fiind instruiţi inclusiv pe tramvaiele Bozankaya”, a punctat Laţcău.

Proiectul a fost finanţat prin Regio – Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Totodată, STPT este în acest moment în curs de implementare a unui proiect pilot pentru a realiza un sistem de avertizare în caz de coliziune în care sunt implicate tramvaiele.  

Recomandările noastre

Cele mai citite articole