Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat, la începutul lunii februarie licitația pentru proiectarea și execuția centurii ocolitoare de vest a Timișoarei.
Centura de vest a Timișoarei este ultima bucată lipsă pentru ca orașul să aibă, în sfârșit, o centură ocolitoare completă.
În acest moment, există o bucată de centură în partea de nord, între Calea Aradului și Calea Lugojului. În sud, între Calea Lugojului și Calea Șagului, centura este încă în șantier.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, într-o conferință de presă, desfășurată la Prefectura Timiș, că procedura ar putea fi finalizată în câteva zile.
“Suntem în faza finală de evaluare, este o chestiune de zile, nu știu dacă se săptămâni, dar de zile până o să comunicăm câștigătorul pe varianta ocolitoare vest a Timișoarei. M-aș bucura și știți că a fost una dintre țintele mele să punem semna contractul în lunile viitoare“, a spus Sorin Grindeanu.
Pentru construcția VO Timişoara Vest vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care trei sunt de o complexitate tehnică ridicată: pasaj pe varianta de ocolire peste DN 59+Pasaj peste CF 100 în lungime de aproximativ 750 metri, pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 şi CFR 133 în lungime de circa 450 metri şi un pod pe varianta de ocolire peste râul Bega şi peste rezervoarele de nămol în lungime de aproape 450 metri.
Investiția costă circa 2.4 miliarde de lei.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent, vineri, la Timișoara, la semnarea contractului pentru finalizarea drumului de legătură între A1 şi DN69 şi a menționat că proiectul are o durată de 12 luni odată cu emiterea ordinului de începere.