Timiș: lucrări pe calea ferată între stațiile Beregsău și Cărpiniș – scopul este ridicarea vitezei de la 30km/h la cât este restricționată la viteza stabilită de circulație

Pe raza SRCF Timișoara, în perioada 07.10-15.11.2024, pe Linia 100 Timișoara Nord-Jimbolia, între stațiile Beregsău și Cărpiniș, au loc lucrări de Reparație Periodică cu Mașini Grele de Cale cu Ciuruire Integrală (RPMG+CI), cu rol de menținere în exploatare a unei suprastructuri feroviare a cărei formă și dimensiune a prismei de piatră spartă, să asigure rolul de drenare a apelor, a elasticității căii și a stabilității cadrului șină-traversă.

De ce ciuruim prisma de piatră spartă? Prisma de piatră spartă se referă la stratul de piatră care susține șinele și traversele unei linii de cale ferată, acest strat oferind drenaj, stabilitate și distribuire a sarcinii generată de trenuri, în timp, prisma de piatră spartă poate deveni încărcată cu noroi, praf și alte impurități, ceea ce afectează stabilitatea căii ferate. Ciuruirea este procesul de îndepărtare a pietrei uzate sau încărcate cu impurități din prisma de piatră spartă și curățarea acesteia pentru a fi reutilizată, reducând costurile de întreținere și protejând mediul. Mașina de ciuruire a balastului este un utilaj specializat, echipat cu site vibrante care separă piatra spartă de impurități, iar apoi repoziționează piatra curată sub șine și traverse”, au precizat reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.

Procesul de ciuruire se realizează cu utilajul  RM 080, din cadrul SRLU Timișoara, urmând ca burajul intermediar și burajul I să se execute cu două mașini de burat calea, ce au rol de compactare a pietrei sparte sub traverse, precum și de ajustare a geometriei căii. În continuare, se vor executa burajele tehnologice II, III și General, cu respectarea proceselor tehnologice.

În tandem cu cele mai sus enumerate se mai execută și lucrări de îmbalastare a căii cu două utilaje multifuncționale de tip Colmar, iar uniformizarea prismei se execută cu o mașină de profilat prisma de piatră spartă. Scopul lucrărilor este de ridicare a restricțiilor de viteză, de la 30km/h la viteza stabilită de circulație”, mai menționează sursa citată.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole