Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri, 3 iunie, la Timișoara, că în cursul lunii iunie vor începe să vină la minister certificatele pozitive sau negative pentru toţi constructorii, iar cei care nu au respectat contractele vor suferi urmările legale, rezilierea, întrucât „cea mai proastă decizie este să nu iei nicio decizie”.
Sorin Grindeanu s-a referit la constructorii din sectorul rutier care nu respectă termenele şi graficele contractelor, unii dintre ei având progrese pe șantiere de doar 1% pe lună.
El a precizat că în această situație se află constructorii de pe Centura Sud a municipiului Timişoara, respectiv noua conexiune la autostradă de la Sânandrei, detalii AICI.
Astăzi, 18 iunie, Direcția Regională de Drumuri Timișoara anunță că antreprenorul contractat pentru realizarea noului drum de legătură dintre autostrada A1-DN 69 – Todini Costruzioni Generali S.p.A. – a început să se mobilizeze și să lucreze la forajele pentru viitorul pasaj peste drumul de legătură pe DN 69.
“Până acum au fost realizate lucrări de tipul: decopertări ale stratului vegetal și pregătirea terenului pentru fundare, nivelări, topografie, relocări de utilități, drumuri tehnologice etc. Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara-Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Durata contractului, care a început în martie 2021, este de 24 de luni, din care: 6 luni a fost perioada de proiectare, iar 18 luni este perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 7 ani“, transmite DRDPTM.
Așadar, strigătul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost auzit. Momentan de câțiva muncitori.
Proiectul a fost lansat de către fostul șef al CJ Timiș, Călin Dobra, și de fostul premier Viorica Dăncilă.