Dominic Fritz bucuros că modernizarea bulevardului Cetăţii a ieșit ca-n Germania: este o investiție pentru următoarele generații – avem peste 6.5 milioane de călătorii pe liniile 4 și 7 de la reluarea circulației tramvaielor

Primăria Municipiul Timişoara, în calitate de beneficiar, şi Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, în calitate de Autoritate de Management, anunță finalizarea lucrărilor din  cadrul proiectului Reabilitare linii de tramvai şi modernizarea tramei stradale în Municipiul Timişoara, Traseul 4 – Bulevardul Cetăţii”, cod SMIS: 303614.

Bulevardul Cetății este o investiție pentru toți timișorenii de acum, și pentru următoarele generații. Nu a fost un șantier ușor, iar șansa fondurilor europene ne-a ajutat să ducem la bun sfârșit întreg proiectul. Acum, bulevardul Cetății e un culoar de mobilitate cu opțiuni reale pentru toți cei care circulă pe aici: pietoni, șoferi, bicicliști sau utilizatori de transport public. E un pas mare pentru încurajarea mobilității urbane sustenabile. De exemplu, de la reluarea circulației tramvaielor, avem peste 6,5 milioane de călătorii pe liniile 4 și 7 și aproape 16.000 de ture de tramvai. Sunt încrezător că tot mai mulți timișoreni vor utiliza transportul public verde și bicicleta pe măsură ce infrastructura va deveni tot mai calitativă. Continuăm investițiile cu fonduri europene în sistemul de mobilitate urbană și în calitatea spațiilor publice din Timișoara” a transmis Dominic Fritz,  primarul municipiului Timişoara.

Valoarea totală a proiectului este de 110.805.689 lei, din care 66.631.207 lei reprezintă cofinanţarea Uniunii Europene, din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Regional Vest. Programul este gestionat de ADR Vest în calitate de Autoritate de Management.

Ne bucurăm de  faptul că primul proiect finalizat din fonduri europene prin Programul Regional Vest este o investiție care asigură pentru timișoreni un sistem de transport public  modern și ecologic. Cu toții ne dorim să ajungem cât mai repede acasă, la muncă sau la școală, să nu pierdem timp în trafic sau căutând locuri de parcare. Și doar prin astfel de investiții și măsuri transportul public poate deveni o alternativă reală, atractivă și durabilă la mobilitatea individuală, cu mașina proprie. În plus, nu generează poluare, nu are impact negativ asupra mediului ceea ce înseamnă o îmbunătățire a calității vieții noastre, a tututor. De aceea, am investit și vom continua să investim în orașe mai verzi, care pun oamenii pe primul loc.”, declară Sorin Maxim, directorul general al ADR Vest.

În cadrul proiectului, au fost modernizate linia de tramvai şi partea carosabilă, pe o  lungime totală de 3,5 km şi au fost amenajate piste de biciclete, pe ambele părţi ale bulevardului, pe o distanţă totală de 2,88 km, nouă staţii moderne pentru transportul public, cinci sisteme noi de bike-sharing și trei sisteme de management al traficului. Acestea implică şi patru tipuri de măsuri de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilităţi: locuri speciale de parcare, marcaj tactil, rampe de acces şi sisteme acustice a instalaţiilor de semaforizare.

Obiectivele generale ale proiectului sunt: creşterea vitezei medii de circulaţie,  reducerea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii, îmbunătăţirea siguranţei în circulaţie, a confortului pentru călători şi a parametrilor de mediu afectaţi de transportul public, precum şi reducerea duratei şi a costului transportului de călători.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt reabilitarea  liniei de tramvai, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, dar şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole