Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, s-a declarat nemulțumit de faptul că mulți dintre primarii care beneficiază de transport metropolitan nu își achită facturile și au întârzieri de mai multe luni.
Edilul a declarat că în condițiile în care timișoreni plătesc 50% din costuri este inacceptabil ca primării precum cele din Biled, Săcălaz sau Variaș să aibă restanțe la plata transportului de 8 sau 9 luni.
“Noi avem în continuare o lipsă de șoferi, dar o problema mare este și că noi de fapt cu STPT-ul deservim tot județul Timiș. Avem…21 de curse metropolitane și metropolitane înseamnă chiar și până la granița Serbiei, până în fiecare colț al județului și din păcate mulți nu sunt conștienți că asta înseamnă că zeci de șoferi în loc să deservească linii de Timișoara sunt în județ și noi subvenționăm de fapt aceste curse și cu banii timișorenilor și asta este o discuție pe care trebuie să avem dacă putem să continuăm să subvenționăm autobuzul care pleacă la Variaș, de exemplu, cu 50% din costuri care momentan sunt suportate de timișoreni. Sunt cam 1 milion de lei pe lună pe care îi plătesc timișorenii pentru transportul metropolitan și e o situație în momentul în care guvernul ne-a luat 150 de milioane de lei, în momentul în care unii primari nici măcar nu plătesc partea lor de factură, trebuie să vedem ce consecințe pot să fie“, a declarat Dominic Fritz.
Primarul Timișoarei a spus că problema va fi discutată cât de curând, iar dacă primarii nu își achită datoriile, atunci transportul ar urma să fie tăiat.
“Noi acum analizăm de fapt dacă mai putem să plătim aceste subvenții pentru cursele metropolitane. Cele din jurul Timișoarei, nu au o problemă pentru că ei oricum plătesc pentru ei, dar sunt alte primării., care nici măcar partea lor nu o mai plătesc. Avem facturi restante, de exemplu, din Biled, Săcălaz, din Variaș, de sute de mii de lei. Unii dintre ei n-au mai plătit de șapte, opt, nouă luni și tot folosesc autobuzele noastre și transportul merge în continuare. Asta este o situație care nu poate continua așa. Și în plus…Trebuie să analizăm dacă în continuare Timișoara poate să suporte 50% din aceste costuri. Eu cred că primăriile trebuie să-și asume aceste costuri pentru cetățenii lor și de aceea în adunarea generală de la SMTT, adică Societatea Metropolitană, unde noi toți suntem membri, trebuie să discutăm acest lucru și dacă nu găsim alte soluții, să transferăm toate aceste costuri la primăriile din județ și în cel mai rău caz să tăiem aceste curse în beneficiul timișorenilor“, a mai spus primarul Timișoarei.
Dominic Fritz a mai menționat că faptul este mai mult decât regretabil având în vedere că timișorenii încep să-și recapete încrederea în transportul public.
“Da, avem într-adevăr niște date care ne bucură. Un pic peste 50% din timișoreni spun acum că folosesc regulat transportul în comun și vedem și o creștere a satisfacției cu calitatea transportului în comun. Și asta se refere în primul rând, bineînțeles, și la investițiile noastre la Bulevardul Cetății, pe care le-am redeschis acum și Bogdăneștilor. Dar și investițiile noastre în tramvaie și autobuze noi, unde oamenii spun că încă sunt nemulțumiți, este într-adevăr cu frecvența și cu predicabilitatea curselor“, a mai precizat Dominic Fritz.