La prima conferință de presă susținută la Timișoara după ce s-a reurcat pe calul alb al unei funcții guvernamentale, pardon două, cele de ministru al Transporturilor și vicepremier, în sezonul toamnă/iarnă din 2021, Sorin “OUG13“ Grindeanu, prietenul de ordonanțe al lui Liviu Dragnea, în barca căruia a redevenit știucă, după puseul de personalitate din vara lui 2017, dădea de pământ cu constructorii de peste mări și țări și amenința tot ce mișcă. S-au speriat până și broaștele din fostele bălți ale comunelor Dudeștii Noi și Becicherecu Mic, aflate acum liniștite în proprietate privată.
De atunci pentru Timișoara și partea de vest a țării s-au întâmplat puține lucruri bune.
Centura Timișoara Sud e un șantier muzeu, descărcarea de pe autostradă de la Sânandrei, un proiect marca Viorica Dăncilă, indiferent că ne convine sau nu, și Călin Dobra, e la stadiul de săpat câte o groapă în nisip, Centura de Vest și autostrada spre Serbia sunt prin hățișuri administrative.
Mai mult decât atât, victimă a competenței lui Sorin “OUG13“ Grindeanu ar fi căzut mai nou și județul Bihor, mai exact un tronson din autostrada A3, deoarece conform șefului USR și fost ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, a fost anulată o licitație pe A3, în lungime de 26km între Suplacu de Barcău și Chiribiș.
“Este al doilea tronson blocat de Sorin Grindeanu pe autostrada A3, după ce în primăvară reziliase și lotul vecin Chiribiș – Biharia și pe care nu a fost în stare să îl reliciteze nici până azi. La aproape 20 de ani de la startul lucrărilor de către Bechtel, contorizăm a 4-a reziliere sau anulare de licitație pe sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cel mai probabil o situație unică la nivel mondial. Anul trecut, în mandatul meu, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. Ar fi trebuit să fie desemnat câștigătorul final și să se semneze contractul. Însă un asemenea scenariu a fost de neimaginat pentru Sorin Grindeanu. Proiectul a fost abandonat în 2013 de PSD – Dan Șova la un stadiu de finalizare de 50%. De atunci, scheletele de fier-beton nefinalizate au rămas o mărturie vie a incompetenței și nepăsării PSD. Tot aici zace nefolosit și vestitul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume, un ”muzeu” în aer liber ce a costat zeci de milioane de euro”, susșine Cătălin Drulă.
Totuși, Sorin “OUG13“ Grindeanu a dat drumul la un proiect pentru a satisface baronetul moldo-valah, și le-a tras o legătură rapidă, momentan pe hârtie, baronilor Marcel Ciolacu și Marian Oprișan, între Buzău și Vrancea.
Așadar, capacitățile administrative ale lui Sorin “OUG13“ Grindeanu par a rămâne în continuare la capitolul Ianis Zicu, de eternă speranță.